Implementarea soluțiilor inteligente trebuie accelerată la nivelul municipalităților din România, iar Ghidul Smart City lansat în urmă cu doi ani de către Ministerul Comunicațiilor va trebui updatat în funcție de evoluțiile tehnologice și de nevoile comunităților, a declarat, în cadrul conferinței „Different City – Smart City Dezbatere Națională 2014 – 2020”, Marius Bostan, consilier strategie Fundația Națională a Tinerilor Manageri (FNTM) și fost ministru al Comunicațiilor și Societății Informaționale.

„Am vrea să accelerăm implementarea soluțiilor smart cu municipalitățile din România. În același timp, ne-am dori să promovăm soluții tehnologice noi de smart city care să fie adoptate cât mai repede de către municipalități. Modul cum facem acest lucru, cum finanțăm aceste soluții, reprezintă un prilej de discuție. Un alt element important pentru noi este Ghidul Smart City, lansat în urmă cu doi ani. Ne-am dori ca acest document să fie updatat la zi cu evoluțiile tehnologice și cu nevoile primarilor și comunităților. Poate fi un material util, alături de alte surse de informare. Ar fi minunat să fie creată o anexă cu cât mai multe soluții noi implementate de către companiile de tehnologie”, a afirmat Bostan.

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) a publicat, în premieră, la sfârșitul anului trecut, Ghidul Smart City, caracterizat de autorități drept un instrument de evaluare a comunităților și o trecere în revistă a celor mai bune practici internaționale în acest domeniu. Documentul a pus, practic, bazele celui mai ambițios proiect de infrastructură IT și nu numai, ce se va concretiza la 1 Decembrie 2018, cu ocazia Centenarului Marii Uniri, la Alba Iulia.

„Alba Iulia Smart City 2018” înseamnă un proiect național prin care se urmărește construirea celui mai modern și inteligent oraș din România. De asemenea, acesta se bazează deja pe dezvoltarea de parteneriate public-private care vor conduce la integrarea de soluții din diverse sectoare de activitate la nivel local și regional.

În acest context, un studiu realizat de Primăria Municipiului Alba Iulia, în colaborare cu specialiștii de la Siemens (una dintre numeroasele companii de top implicate în proiect), arată că valoarea potențială a beneficiilor directe și indirecte, generate de tehnologiile inteligente în Alba Iulia ar putea ajunge la 532 de milioane de euro, în următoarele trei decenii.

Conform datelor prezentate recent de către Nicolaie Moldovan, city manager al Municipiului Alba Iulia, până la nivelul lunii septembrie a acestui an, în cadrul proiectului „Alba Iulia Smart City 2018” au fost contractate 59 de proiecte pe 10 verticale de interes, ce se regăsesc și în recomandările Uniunii Europene.

„O parte dintre ele sunt deja implementate și funcționale. Până la finalul anului, sperăm să inițiem și să fructificăm cât mai multe alte colaborări, pe diferite verticale de implementare. La cum merg lucrurile și, mai ales, la cum le facem noi să meargă, mă aștept să dublăm, dacă e posibil, numărul de proiecte deja contractate. Obiectivul nostru este legat de cel puțin 100 de proiecte contractate până la final de 2017. Cred că am depășit faza de tatonări și explicații, majoritatea celor pe care ni-i dorim ca parteneri în proiect și le propunem asta, știu deja, măcar în mare, despre ce e vorba și asta ne face misiunea un pic mai ușoară”, a precizat Nicolaie Moldovan. AGERPRES

 

 

Lucian Șova: Conceptul Smart City poate suplini, în domeniul traficului, lipsa de infrastructură rutieră

Implementarea conceptului de Smart City în România poate suplini, cel puțin în domeniul traficului, lipsa de infrastructură rutieră cu care se confruntă majoritatea comunităților urbane și nu numai, consideră ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Lucian Șova.

„Este clar că avem mare nevoie de adoptarea de soluții tehnologice, altele decât cele clasice. Susțin acest concept Smart City din perspectiva responsabilităților pe care le care le am minister. Trebuie să recunoaștem că toate comunitățile urbane din România se confruntă cu probleme legate de trafic, management, iluminat public. În aceste condiții, cred că este nevoie de implicarea primarilor, care trebuie să aplice tehnologii moderne de smart city. Smart City, măcar în domeniul traficului rutier, poate să suplinească lipsa de infrastructură rutieră cu care se confruntă majoritatea comunităților urbane și nu numai. Cred că acest concept și această inițiativă, și pe care statul o susține, poate să treacă de la stadiul de dezbatere la stadiul de fapte”, a declarat ministrul de resort, în cadrul conferinței „Different City — Smart City Dezbatere Națională 2014 — 2020”. AGERPRES