Maria Dinu, Head of Employer Branding, Coca-Cola HBC, a prezentat în cadrul evenimentului HR Uncovered, organizat de BusinessMark pe 25 septembrie, o strategie de Employer Brand pe care au dezvoltat-o și aplicat-o la nivelul organizației.

Toată lumea investește în Employer Brand acum și, în sfârșit, acest subiect începe să fie tratat cu foarte mare seriozitate. Problema e că, atunci când toată lumea investește în brand, cum te diferențiezi? Nu mai este suficient să le spunem oamenilor să vină la noi, ci trebuie să vorbim aplicat pe nevoile candidaților. Noi ne dorim să construim cea mai performantă forță de vânzări de pe piață, iar cu această misiune am pornit împreună cu o echipă foarte mare, din mai multe țări, un proiect dedicat acestor oameni. Noi voiam să îi ducem de la o execuție impecabilă la o abordare mai proactivă, la mai multă curiozitate, la mai multe discuții cu clientul, la abilitatea de a jongla cu întreg portofoliul și a se adapta împreună cu clientul. Practic, vorbeam de un profil diferit. În timp, ne-am dat seama că actualii oameni de vânzări se luptă cu foarte multe procese complicate. De fapt, au foarte multe lucruri de făcut și nu primesc atât de mult suport. Ne-am uitat de ce pleacă oamenii de vânzări, care sunt cauzele. Ne-am uitat la ce spun despre alte departamente, unde apreciază colaborarea, unde consideră că nu sunt susținuți”, a spus ea.

Din Marea Britanie, Belinda Gannaway, Employee experience coach, trainer, author, a deschis cea de-a treia sesiune a conferinței, vorbind despre strategii care să contribuie la transformarea culturii organizaționale. „Cea mai frecventă definiție pe care o auzim despre cultura organizațională este «modul în care se fac lucrurile aic. Aceasta se referă la comportament și este utilă, dar de fapt o simplificare, deoarece cultura reprezintă mai mult decât atât. Cultura se dezvoltă în straturi – unele dintre ele sunt vizibile, altele nu. Știm despre cultură că are o importanță masivă și afectează experiența oamenilor în cadrul unei organizații. Ea îi determină pe oameni să vrea să se alăture organizației, să dorească să rămână și îi împiedică să plece. Pentru mine, experiența angajaților se referă la cum se simte cineva în organizație, iar această definiție este importantă, deoarece evidențiază diferența dintre cultura organizațională și EX, deoarece cultura este colectivă, este ceva ce se întâmplă între noi, între grupuri de oameni, în timp ce experiența se referă la cum mă simt în cadrul acelei culturi”, a spus ea.

A urmat Gabriela Batîr, Senior Manager, People & Organisation, PwC Romania, care a vorbit despre elementele ce contribuie la o transformare organizațională de succes. „Este pregătită forța de muncă pentru reinventare? În acest an, în care vin multe schimbări din punct de vedere economic, fiscal, în timp ce trebuie să se dezvolte, să se transforme, să se reinventeze jonglând printre aceste provocări, digitalizarea joacă un rol important. Noile metode și mijloace digitale reprezintă un factor cheie pentru reinventare și transformare, însă transformarea nu poate fi făcută fără o cultură organizațională puternică, flexibilă, în care liderii să se orienteze mai mult și să fie mai atenți la nivelul de stres pe care îl resimt angajații, în special la stresul financiar. Pe de altă parte, ei trebuie să fie foarte atenți în ceea ce privește competențele viitorului, pentru că, dacă la angajați trecem cu vederea faptul că nu sunt conștienți de ce competențe au nevoie, la angajatori acest lucru nu poate fi valabil, pentru că astfel nu vor face față la viitor. Angajatorii ar trebui să fie cei care conduc schimbarea, care împing angajații să fie inovativi, să încerce mijloace și moduri de lucru noi față de anii anteriori. Pentru a se reinventa, organizațiile ar trebui să aibă o abordare mult mai pragmatică și strategică, în care să se orienteze cu atenție asupra investițiilor pe care le fac în dezvoltare, inovație și resurse umane.”

Cea de-a treia sesiune de prezentări a fost încheiată de Leonard Rizoiu, Fondator & General Manager, leoHR, care a vorbit despre politicile de diversitate și incluziune și de ce sunt acestea importante. „Să vorbim despre managementul schimbării și despre rezistența la schimbare. Suntem obișnuiți ca acolo unde încercăm să implementăm proiecte să ne lovim de obstacole foarte mari, chiar și de neîncrederea angajaților. Tot noi, oamenii de HR, încercăm să facem eforturi, să desenăm politici, strategii, pentru a merge mai departe cu aceste proiecte. Cum pot departamentele de resurse umane să își asume și să construiască practici de resurse umane mai inclusive? Trebuie să facem, mai întâi, o radiografie punctuală – aici vorbesc despre stay interview, acel instrument care vine și îți oferă foarte multe informații. Faptul că vrei să știi ce simt oamenii, care este starea organizației tale, deja ai niște date cu care poți pleca la drum și lucra mai departe. Vorbim și despre diversificarea canalelor de recrutare. Avem cinci generații care vorbesc limbi total diferite. Generațiile digitale își doresc foarte mult să facă parte și să se simtă prezența lor în companie. Cum se vede DEIB în employee life cycle? Eu mi-aș dori ca fiecare om angajat este bine primit în compania lui. Toate cifrele ne arată că, în primele 3-6 luni rata de plecare este foarte mare, pentru că nu se simt auziț și acceptați”, a spus Leonard Rizoiu.

310 profesioniști din domeniul resurselor umane s-au reunit, pe 25 septembrie 2023, JW Marriott Grand Hotel și online, pentru a discuta despre cum se construiește imaginea unui brand la nivelul departamentului de HR. La ediția HR Uncovered organizată de BusinessMark în această toamnă, au fost invitați 30 de specialiști români și internaționali, care au abordat această călătorie din două perspective cheie: becoming și leading.

Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro și Administratie.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.