Mai puţin de 10% din magazinele online româneşti folosesc o platformă profesionistă de e-commerce

În prezent, mai puțin de 10% din magazinele online din România utilizează o platformă integrată de e-commerce, care să le ofere un sistem complet de comerț electronic, ce permite în timp real gestiunea de stocuri, prețuri sau procesul de facturare. Totuşi, numărul lor creşte accelerat, pe fondul maturizării pieţei şi a nevoii clienţilor de informaţii clare despre produse şi stocuri, arată datele Teamshare, una dintre cele mai importante platforme de e-commerce integrate din România.

Potrivit specialiştilor Teamshare, lipsa stocului pe un produs reduce cu cel puţin 50% şansa de a fi cumpărat, de aceea transmiterea informaţiilor de stoc este crucială, şi trebuie realizată în timp real, prin sincronizarea cu softul de gestiune.

Implementarea unui magazin online cu o platformă integrată de comerţ electronic poate dura între 30 de zile şi trei luni, în funcţie de complexitatea proceselor, ce trebuie modelate şi automatizate. Recomandarea experţilor Teamshare pentru cei care îşi doresc un magazin online funcţional şi performant este implementarea platformei de e-commerce în etape, prin dezvoltarea de funcţionalităţi ce se pot testa şi lansa rapid şi care pot, implicit, aduce beneficii imediate clienţilor magazinului online.

Marius Panait_Teamshare„Un efort deloc de neglijat este cel pe care proprietarul magazinului online trebuie să îl depună în documentarea produselor şi a categoriilor de produse, care trebuie structurate corect. Vedem multe site-uri în care catalogul de produse este structurat exact ca in softul de contabilitate şi gestiune, ceea ce nu are nicio legatură cu ce îşi doreşte consumatorul final”, explică Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania ce dezvoltă platforma Teamshare.

Astfel, principalele beneficii pe care le resimte imediat o companie ce operează un magazin online şi foloseşte o platformă integrată de e-commerce sunt acurateţea informaţiilor referitoare la preţul produselor pe care le comercializează, stoc, facturi sau sold, dar şi lipsa efortului manual de copiere a datelor dintr-un soft în altul, transparenţa datelor oferite clienţilor şi un acces mult mai facil la informaţiile despre produse.

Potrivit lui Marius Panait, o platformă integrată de e-commerce influenţează business-ul online inclusiv la nivel de performanţă financiară, primul efect de creştere în vânzări venind din încrederea utilizatorilor în informaţiile despre produs, actualizate în timp real.

„Mai mult, un magazin cu o platformă performantă de e-commerce integrat şi cu produse pe stoc va procesa o comandă într-un minut, faţă de 5-10 minute în cazul unui magazin care nu utilizează o platformă intregrată. Iar costurile de procesare a comenzii se pot reduce până la un singur click: clientul a dat singur comanda, site-ul a inserat-o în softul de gestiune, persoana responsabilă cu comanda a fost notificată şi nu mai trebuie decât să o transforme în factură”, conchide Marius Panait.

Potrivit lui Marius Panait, avantajele unei platforme integrate sunt resimţite imediat şi de companiile business to business care activează in comerţul electronic. Un site B2B integrat cu o platformă de e-commerce profesionistă poate fi folosit în acelaşi timp pentru prezentarea companiei, pentru vânzări online către reţeaua de distribuitori, dar şi către consumatorii finali. În cazul acestora, primul pas către o soluţie online completă o reprezintă integrarea cu aplicaţiile de gestiune – ERP sau Enterprise Resource Planning – pentru transferul automat al datelor: produse, stocuri, preturi, inclusiv preţuri multiple în funcţie de tipologia clientului, condiţii comerciale, clienţi, comenzi şi facturi.