Vegis.ro, magazin online de produse naturale și organice, marchează 10 ani de existență depășind pragul de 5 milioane de produse livrate. Media comenzii a crescut din 2012 până în prezent cu aproape 40%, ajungând la 160 de lei, cu o medie de 8 produse/coș de cumpărături. Cei mai activi clienți sunt românii cu vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani, care comandă în special produse alimentare și cosmetice organice.

Peste 320.000 de clienți, 680.000 de comenzi și 5 milioane de produse – reprezintă pe scurt cifrele înregistrate de Vegis.ro la împlinirea a 10 ani pe piața de produse naturale și organice din România. Mierea de Manuka rămâne, la nivelul celor 10 ani, cel mai comandat produs, fiind urmată în topul vânzărilor de alimente, condimente bio, vitamine și cosmetice organice.

În urmă cu 10 ani, piața de produse naturale și organice era considerată aproape inaccesibilă. Vegis.ro avea un portofoliu de 600 de produse listate, însă apăruse deja cerere pe această nișă, astfel că a înregistrat în primul an 7.500 de comenzi. În urmă cu 5 ani, cei mai mulți considerau aceste produse mai degrabă alegeri exclusiviste, dar deveniseră interesante și accesibile unei categorii tot mai mare de clienți, iar Vegis.ro a depășit pragul de 125.000 de comenzi.

La 10 ani de la lansare, magazinul online a livrat aproape 700.000 de comenzi, iar cele mai active zile au fost cele de Black Friday din 2020, respectiv 2021 când s-au înregistrat peste 3.500 de comenzi. În prezent, Vegis.ro are un portofoliu de 10.000 de produse. De asemenea, se observă o evoluție în coșul mediu de cumpărături. În urmă cu 10 ani acesta era de 125 de lei, în urmă cu 5 ani ajunsese la 143 de lei, iar în prezent este, în medie, 160 de lei, iar numărul mediu de produse este 8.

Astăzi, clientul Vegis.ro este reprezentat în proporție de 35% de bărbați și 65% de femei. 45% dintre clienți au vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani, iar cele mai multe comenzi vin din București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Brașov.

Primul an al Vegis.ro a fost încheiat cu o cifră de afaceri de 142.000 de euro, iar după 5 ani aceasta crescuse de aproape 10 ori, adică 1,38 milioane de euro. 2021 a fost încheiat cu o cifră de afaceri de 3,8 milioane de euro. Pentru 2022, Vegis.ro estimează o creștere de 20%, pe fondul  investițiilor realizate în 2021, care includ o mai bună experiență de shopping și creșterea ofertei de produse și a stocurilor cu 35%, alături de parteneriate cu branduri consacrate de pe piața de profil.