Magazinele online fără sisteme profesioniste de e-commerce resimt costuri cu 15% – 25% mai mari

Online shoppingMagazinele online românești care nu utilizează platforme integrate de e-commerce, care să le sincronizeze, automatizeze și fluidizeze procesele din spatele vânzării, se expun la costuri suplimentare de 15% sau chiar 25%, potrivit informațiilor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din România.

Datele Teamshare arată că principalele costuri la care se expun comercianții online care nu folosesc un software integrat de e-commerce sunt generate de informațiile neactualizate despre stoc și produse, nemulțumirea clienților ce riscă să comande un produs ce nu mai există pe stoc, dar și timpul consumat inutil de angajații magazinului furnizând telefonic sau via e-mail informații ce pot fi găsite simplu, online.

Toate aceste lacune tehnice ”înghit” cel puțin 15% din cifra de afaceri a comerciantului online, într-un scenariu optimist – în care clientul nu părăsește imediat magazinul virtual, pentru un concurent direct.

”Actualizarea informațiilor despre stocul de produse și prețuri trebuie să fie realizată permanent. Dacă acest update se face doar o dată pe zi, atunci informațiile nu mai sunt de actualitate și de aceea vedem atât de multe magazine care își abordează clienții, imediat după ce aceștia comandă, ca să le spună că produsul lor nu mai este pe stoc, sau că durează 2 zile până ce stocul este alimentat de la un alt furnizor. Avem și exemplele fericite, de magazine cu produse de calitate, rugate de clienți să își actualizeze informațiile în site. Însă acestea sunt, realmente, situații fericite, în care clienții sunt fideli brand-ului, sau produsul nu se găsește pe alte site-uri”, explică Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvoltă Teamshare.

În general, însă, clientul final nu are răbdare și pleacă imediat la concurență. În aceste cazuri, costurile sar de la 15%, la chiar 20% sau 25%, pentru că eforturile de creștere a traficului și de conversie se năruie instant din lipsa stocului actualizat, susțin experții Teamshare.

Potrivit acestora, implementarea unei platforme profesioniste de e-commerce își recuperează investiția într-un interval de maxim 6 luni, iar magazinul online beneficiază imediat de informaţii actualizate referitoare la preţul produselor pe care le comercializează, stoc, facturi sau sold, eliminarea efortului manual de copiere a datelor dintr-un soft în altul, transparenţa datelor oferite clienţilor şi un acces mult mai facil la informaţiile despre produse.

Un alt beneficiu al platformei integrate de e-commerce este avantajul competitiv creat, care, deși nu se resimte imediat, este unul strategic, cu efecte pe termen mediu și lung.