Lucia Negru, Business Unit Manager, SYONIC: Conjunctura prin care trece întreaga economie ne-a adus o răsturnare de situație, în sens pozitiv

”Pentru noi, conjunctura cu care se confruntă nu doar domeniul nostru, ci întreaga economie, a adus o răsturnare de situație în sens pozitiv”, este concluzia optimistă a Luciei Negru, Business Unit Manager, SYONIC, exprimată într-un interviu pentru GlobalManager.ro.

Aparte de profilele ”regular” ale companiilor de IT&C, compania timișoreană SYONIC a venit acum 15 ani cu o soluție de cloud securizat, pe piața softului pentru rețetă electronică. Ajunsă în dialog cu ei, Lucia – Florentina Negru, Business Unit Manager Pharma, a descoperit că experiența sa din industria farmaceutică, laolaltă cu potențialul SYONIC, poate genera proiecte de succes. Pornind de la aceste aspecte și, nu în ultimul rând, contând pe personal branding, ea s-a orientat la anumite caracteristici ale softului icMED by SYONIC, pentru a putea oferi proiecte interesante companiilor farmaceutice. Azi, după șase ani de activitate, observă o schimbare de orientare a pieței.

 

Drum nu foarte lung, însă nici ușor

”A fost foarte dificil startul către industria farmaceutică în 2014, deoarece suntem unici prin proiectele pe care le oferim. Ideea serviciilor mi-a venit pornind de la experiența mea în implementarea programului social de sănătate PharmAccess, cunoscând cu acel prilej piața producătorilor de software de profil și colaborând cu ei. Știam, din activitatea mea de manager în pharma, ce urmărește un marketer sau un manager de vânzări, ce se vrea de la o lansare de produs, dintr-un studiu. De la servicii de e-marketing, la studii, screening, aplicații pentru pacienți, a fost un drum nu foarte lung, însă nici ușor. M-am bucurat că ideile noastre inovative au găsit ecou la vechii colaboratori, altfel ar fi fost imposibil să ne dezvotăm deoarece suntem unici, iar interlocutorii noștri nu aveau reper de comparație pentru noi. Așa se și explică de ce suntem împreună, întrucât ideile mele nu ar fi mers grefate pe alte sisteme de lucru. M-am bucurat că i-am găsit pe cei de la SYONIC și cred că este reciproc, deoarece funcțiile softului icMED, pe lângă destinația principală, aceea de soft pentru rețeta electronică, permit o serie de studii și analize concretizate în proiecte interesante de e-marketing. Practic, am făcut pionierat în domeniu, înainte ca acest concept să fie adoptat pe piața din România. Totuși, le sunt recunoscătoare celor care m-au creditat și ne-au creditat la început, precum și tuturor celorlalți parteneri pe care i-am avut pe acest drum de-a lungul căruia ne-am supraspecializat, datorită solicitărilor lor și ședințelor comune de brainstorming, foarte solicitante, dar și incitante”, a arătat Lucia Negru.

 

Răsturnare pozitivă de situație

Aceasta a explicat și răsturnarea de situație în sens pozitiv, adusă de pandemie: ”Câtă vreme partenerii noștri din industria farmaceutică și-au limitat activitatea de promovare B2B sau B2C, au avut nevoie de un suport pentru a redresa situațiile, de un barometru pentru a înțelege schimbările de piață și a lua deciziile corecte la timp. Iar toate aceste considerente i-au determinat să reconsidere colaborarea cu noi și să ne dea mai multă atenție, astfel încât, din primăvară, suntem acoperiți de proiecte pentru o perioadă care include Q1 2021.”

 

Proiecte în Republica Moldova și Lituania

În același timp, compania își diversifică proiectele pe piețele din Republica Moldova și Lituania, unde s-a extins după ce a devenit lider național în domeniul său pe piața locală și a atacat inclusiv zona de servicii de telemedicină.

Potrivit Luciei Negru, SYONIC deține cel mai mare marketshare privind numărul de rețete emis dintr-un software, având un pool de peste 7.400 de medici prescriptori afiliați, dintre care mai mult de 4.800 sunt medici de familie, și gestionând dosare medicale pentru 11,5 mil. pacienți: ”Altfel spus, suntem interesanți prin proiectele pe care le putem desfășura alături de producătorii pharma. Nu în ultimul rând, situația și siguranța pacienților noștri, sub aspect al GDPR, ne-au determinat să relansăm aplicația de mobil pentru pacient, astfel încât acesta să aibă acces la prescripții direct din aplicație și să se evite trimiterea rețetelor prin e-mail, pe domenii nesecurizate.”

 

Spiritul inovativ, de bază

”Ne caracterizează spiritul inovativ, care ne aduce parteneriate noi, ne orientăm către eficientizarea colaborărilor existente, astfel încât să oferim plusvaloare clienților noștri și mă bucur să spun că, deși piața farmaceutică a scăzut ca valoare cu cca 20%, în perioada Q2 2020, proiectele noastre în derulare au adus companiilor partenere o creștere medie de 12,7%, comparativ cu perioada de dinainte de așa-zisa pandemie, pe proiectele contractate. Managerii din industria farmaceutică încep să ne cunoască mai bine, iar în ultima vreme aceasta a determinat o schimbare de orientare, în sensul că nu mai sunt doar eu proactivă, ci mă bucur să răspund solicitărilor companiilor cu care am avut proiecte și care revin”, a mai spus Negru.