Agenția de PR și comunicare strategică Lighthouse Romania s-a alăturat Crisis Communication Network Europe (CCNE), devenind unicul membru din România al grupului și primul din Europa Centrală și de Est. CCNE este o asociație europeană de agenții independente de consultanță, cu experiență dovedită în prevenirea și comunicarea crizelor. Prin intermediul rețelei, membrii acesteia își pot sprijini mai bine clienții în situația unor crize transnaționale.

Cele 13 agenții care alcătuiesc rețeaua – respectiv din Germania, Austria, Italia, Olanda, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Spania, Belgia, Portugalia, Franța, Elveția și România – comunică regulat pentru a împărtăși cele mai bune practici în domeniu. Acest lucru le ajută să anticipeze și să răspundă nevoilor clienților atunci când un eveniment de criză depășește granițele naționale.

Obiectivul cheie al CCNE, pe lângă sprijinul reciproc în situații imprevizibile, îl reprezintă proiectele comune de prevenire a crizelor sistemice, inclusiv simulările de crize transfrontaliere. Ceea ce diferențiază această rețea de alte inițiative similare este faptul că fiecare agenție membră are sediul numai în țara de origine, astfel eliminându-se situațiile de concurență.

Prin ateliere de lucru, seminarii și simulări multinaționale, CCNE își ajută deja clienții să-și dezvolte o rezistență eficace la situațiile de criză. Potrivit CCNE, nevoia de comunicare de criză va crește peste estimările din perioada crizei Covid, mai ales în sectorul energiei și în cel financiar. Războiul din Ucraina, cu toate implicațiile sale, alături de criza energetică și de creșterea inflației vor pune o presiune mare atât asupra companiilor private, cât și asupra decidenților politici și a instituțiilor publice.

”Suntem foarte bucuroși că am fost primiți în CCNE într-o perioadă în care managementul și comunicarea de criză au devenit mai importante ca niciodată. Clienții noștri pot beneficia acum de această rețea dinamică a agențiilor de PR independente din toată Europa. A putea să lucrezi îndeaproape cu profesioniști recunoscuți la nivel internațional și să faci schimb de experiență pe cele mai bune practici în managementul crizelor este de neprețuit”, spune Ana Maria Gardiner, Managing Director în cadrul Lighthouse România.

Potrivit cercetărilor realizate de PricewaterhouseCoopers, peste 65% din liderii de business la nivel global  au experimentat cel puțin o situație de criză între 2014 și 2019, media fiind de trei astfel de situații per companie. De asemenea, 62% din companii au folosit planuri de criză ca răspuns la pandemia Covid, în condițiile în care 95% din respondenți credeau, în 2019, că o criză este iminentă în următorii doi ani.