La lansarea celei de-a cincea ediţii a campaniei „Zâmbeşte România”, GSK Consumer Healthcare anunţă tendinţe pozitive în igiena orală a românilor

zambeste-romaniaGSK Consumer Healthcare a lansat cea de-a V-a ediție a campaniei „Zâmbește România”, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Orale (20 martie). Susținută de Aquafresh, Sensodyne, parodontax și Corega, campania are ca obiectiv oferirea de soluţii şi programe educaţionale în vederea îmbunătățirii sănătății orale în rândul populației din România.

 

„Suntem mândri să lansăm campania ’Zâmbeşte România’ pentru al 5-lea an consecutiv, construind pe bazele solide ale activităţilor din ultimii ani”, a declarat Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare, România şi Balcani. „Studiile arată că eforturile noastre de a le reaminti oamenilor că igiena orală este importantă pentru sănătatea lor au avut efect, cu atât mai mult cu cât oamenii îşi schimbă obiceiurile zilnice foarte greu. Acest lucru ne încurajează să continuăm investiţia în programe de educare, precum şi să oferim soluţii variate pentru consumatorii români care să îi ajute în îmbunătăţirea calităţii vieţii.”

În cadrul campaniei din 2016, Căpitanul Aquafresh, personajul principal, va recruta 50.000 de agenți 00Carii – consumatori de toate vârstele care își propun să urmeze cei trei pași ai îngrijirii orale:

  • Se spală pe dinţi de două ori pe zi
  • Merg la medicul dentist în mod regulat
  • Adoptă o dietă sănătoasă și echilibrată

Un studiu realizat anul acesta în rândul consumatorilor arată că 72% dintre români au probleme dentare. Deși alarmantă, această valoare arată o îmbunătățire substanțială față de 2012, anul lansării campaniei Zâmbește România, când 80% dintre respondenți au declarat că au astfel de probleme. Dacă în 2012 șapte din zece consumatori aveau carii, astăzi numai cinci din zece mai au această problemă.

În această perioadă, consumul de pastă de dinți a crescut de la 1 tub pe an de persoană în 2012, la 1,5 tuburi de persoană în 2015 (unităţile vândute măsurate în bucăţi au crescut cu 5%, iar unităţile vândute măsurate în litri au crescut cu 9%, consumatorii fiind orientaţi mai degrabă spre achiziţionarea unei cantităţi mai mari de pastă de dinţi).

Creşterea este şi mai accentuată în 2015 în categoriile de paste de dinți specializate faţă de 2012. În cazul pastelor de dinţi pentru sensibilitate dentară s-au vândut cu 23% mai multe unităţi iar în cazul pastelor de dinţi pentru îngrijirea gingiilor/sângerărilor gingivale cu 65% mai mult. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de segmentul pastei de dinți pentru copii – cu 80% mai multe unităţi vândute- un indicator al faptului că părinții acordă o importanță tot mai mare igienei orale a copiilor, încă de la vârste mici.

În mod similar, românii încep să îşi schimbe mai des periuţa de dinţi: dacă în 2012 consumul mediu pe ţară era de o periuţă de dinţi la 2 ani, de persoană, iar în 2015 frecvenţa de schimbare a periuţei s-a îmbunătăţit la 1,5 ani, încă la foarte mare distanţă de media de schimbare din Germania, de exemplu, care este o periuţă la fiecare 3 luni, aşa cum recomandă şi medicii dentişti.

Pe de altă parte, însă, tendinţele încurajatoare menţionate mai sus sunt contrabalansate de o tendinţă crescătoare de evitare a vizitelor la medicul dentist – numărul românilor care nu au fost la dentist în ultimul an a crescut de la 49% în 2012 la 54% în 2016 şi cu 5% mai mulţi români decât acum 4 ani aleg să ajungă la medicul dentist numai când au probleme. Acest lucru semnalează o atenţie scăzută a oamenilor pentru comportamentul preventiv în sănătate, medicii dentişti recomandând controale stomatologice regulate în fiecare an. Numărul persoanelor care amână tratamentul stomatologic din motive financiare a scăzut în 2016 cu zece puncte procentuale, la 54%, comparativ cu 64% în anul 2012.

În cadrul campaniei de anul acesta, GSK Consumer Healthcare va pune mai mult accent pe interacțiunea directă cu cât mai mulți oameni de toate vârstele și le va oferi acestora informații utile, într-un format inovator.

  • Copiii și fanii benzilor desenate vor afla mai multe despre importanța igienei orale cu ajutorul revistei „Căpitanul Aquafresh și Agenții 00Carii în misiunea Zâmbește România”, care va urmări aventurile acestora pe parcursul a 3 episoade. Copiii vor putea descărca fiecare nou episod de pe site-ul campaniei zambesteromania.ro pentru a avea o colecție completă.
  • Programul educaţional în şcoli prin care organizatorii ţintesc să educe alţi 10.000 copii despre bunele practici în îngrijirea orală şi comportamentul preventiv în sănătate.
  • Caravana Zâmbește România se va desfășura, în mai multe orașe din țară, aducându-le oamenilor programul Rabla pentru periuța ta şi oferindu-le posibilitatea de a-și înlocui periuțele uzate în cadrul programului dar și informații utile şi personalizate pe afecţiuni specifice de igienă orală. O soluție integrată, creată ca răspuns la nevoile consumatorilor, așa cum le-am observat de-a lungul anilor.
  • Parteneriatul cu Salvați Copiii va continua și anul acesta, astfel că GSK Consumer Healthcare va dona 1% din vânzarea produselor de igienă orală Aquafresh, Sensodyne și parodontax din luna iunie 2016 către organizație. Fondurile obținute astfel vor fi folosite pentru efectuarea unor tratamente stomatologice pentru copii din familii sărace, din comunități dezavantajate ale României.
  • Peste 1.500 de medici dentiști oferă şi anul acesta consultații stomatologice și detartraje gratuite în cabinete stomatologice din întreaga țară. Oricine își poate efectua o programare într-unul dintre aceste cabinete, pe site-ul zambesteromania.ro.

Pe parcursul celor patru ediții anterioare, campania Zâmbește România a avut aproximativ 120.000 de beneficiari direcţi: au participat la programe educaționale și au primit produse de îngrijire orală peste 40.000 de copii din mediul urban, 3.000 de copii și părinți din mediul rural și peste 35.000 de viitoare mămici; 1.500 de copii din mediul rural au beneficiat gratuit de tratamente dentare prin parteneriatul cu Salvaţi Copiii și peste 30.000 de români au primit gratuit periuțe de dinți noi în schimbul celor vechi; în plus, sute de români au mers la consultații gratuite în cabinetele stomatologice înscrise în campanie.

Puteți afla mai multe detalii despre activitățile din cadrul campaniei urmărind site-ul www.zambesteromania.ro.