La Baia Mare ar putea fi produse primele autobuze electrice din România

La Baia Mare ar putea fi produse primele autobuze electrice din România

ATP Trucks Automobile, producător de autovehicule de transport rutier şi persoane, parte a ATP Group  din Baia Mare, lucrează la realizarea unui prototip de autobuz electric, denumit UpCity, care va fi prezentat în formă finală la începutul lunii mai. Prototipul este în proces de omologare la nivel european. Primele informaţii disponibile despre noul autobuz electric sunt cele legate de capacităţile sale de transport: 83 locuri, podea joasă, 3 uşi şi o autonomie de 200 km, ce poate fi extinsă până la 360 km.

Anunţul despre realizarea noului prototip al autobuzul electric Upcity vine la scurt timp după lansarea de către ATP Trucks pe piaţa din România, în august 2019, a camionul Truston, produs la Baia Mare şi omologat în două variante (basculantă şi betonieră). De la lansarea pe piaţă şi până în prezent au fost comercializate 48 de camioane.

”Contextul actual generat de infrastructura problematică în oraşe, parcurile de autobuze îmbătrânite, poluante şi costisitoare, cu impact direct în bugetele locale, criza de sănătate care ne-a arătat că transportul în comun trebuie să fie unul sigur, economic şi igienic, împreună cu nevoia de a seta cât mai repede cum arată construită şi dezvoltată o nouă reţea de drumuri urbane adaptată oraşelor Smart din secolul XXI, a condus spre decizia acestui nou proiect îndrăzneţ pentru ATP Group. Este un demers pur românesc şi absolut necesar”, a declarat Mircea Cirţ, preşedintele ATP Group.

Potrivit acestuia, componentele autobuzului dezvoltat la Baia Mare sunt achiziţionate de la furnizori consacraţi, iar provocarea majoră în acest proiect a fost alegerea bateriei. În cele din urmă, s-a mers către producătorul chinez CATL, gigantul bateriilor EV, o companie de tehnologie fondată în 2011, specializată în fabricarea de baterii litiu-ion pentru vehicule electrice şi sisteme de stocare a energiei, precum şi sisteme de gestionare a bateriilor. Structura autobuzului electric este gândită pentru a-i putea extinde autonomia până la 360 km. Va avea 83 de locuri, însă producătorul transmite că produsul de serie va putea fi configurat opţional până la 90 locuri, astfel încât să asigure o calibrare corectă a rutelor şi să aibă încărcare 100%. Distribuţia ATP Bus în piaţă se va realiza prin dealerul ATP Motors, parte a grupului ATP.