Kingfisher plc, unul dintre liderii pieţei de bricolaj şi amenajări interioare din Europa şi compania mamă a Brico Depôt România, a cumpărat Praktiker România, după cum a anunţat compania, fără să menţioneze valoarea tranzacţiei.
Adela Smeu, CEO Brico Depôt România, a declarat: „România are o piaţă de bricolaj şi amenajări interioare atractivă, în creştere, şi am avut mereu intenţia ca pe termen mediu să ne creştem cota de piaţă. Sub rezerva aprobării Consiliului Concurenţei, achiziţia strategică a Praktiker România, împreună cu structura magazinelor Brico Depôt, ne oferă o prezenţă puternică în toată ţara”.
La rândul său, Omer Susli, proprietarul Praktiker SRL, a spus: „Suntem mulţumiţi de faptul că am reuşit să creştem afacerea până la acest nivel, Praktiker fiind unul dintre principalii jucători de pe piaţa de bricolaj din România, atingând o cifră de afaceri de aproximativ 140 de milioane euro în 2016, cu o reţea de 27 magazine în 23 de oraşe din ţară. Mai mult, suntem mândri că România este o destinaţie interesantă de investiţii pentru un lider al pieţei europene de bricolaj şi amenajări interioare”.
Brico Depôt, cu 15 magazine în România şi aproximativ 900 de angajaţi, este parte a Kingfisher plc, grupul de retail home improvement, cu peste 1200 de magazine în 10 ţări din Europa. Grupul are 77.000 de angajaţi şi aproape 6 milioane de clienţi.
În aprilie 2013, grupul britanic Kingfisher a cumpărat cele 15 magazine operate de Bricostore România, de la Grup Bresson, pentru 63 de milioane de lire sterline (75 de milioane de euro).
În prezent, Praktiker are 1.700 de angajați în cele 23 de orașe unde există unități de vânzare și o ofertă de 400 de locuri de muncă disponibile.