Jumătate dintre români au ajuns să-și cumpere locuință prin intermediul anunțurilor online

Real-Estate-OnlineJumătate dintre români (50%) și-au achiziționat o locuință prin intermediul internetului, iar 55% dintre cumpărători au căutat o proprietate împreună cu partenerul de viață, relevă un studiu realizat în țările din Europa de către RE/MAX Europe, lider mondial în real-estate și franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment.

În funcție de criteriile de selecție, pentru cea mai mare parte a europenilor costul locuinței este cel mai important aspect atunci când vine vorba de achiziția unei case. Pe locul al doilea se află locația, suprafața și alte costuri ce le implică noua casă. De asemenea, un rol important îl are gradul de eficiență energetică și anul de construcție.

În plus, atunci când vizitează pentru prima dacă o locuință aflată pe lista de achiziție, europenii se uită, în primul rând, la dotările din baie, analizează atent ce reparații sunt necesare. Nu în ultimul rând, un aspect esențial în alegerea casei îl joacă împrejurimile, în acest context pentru aproape 20% dintre cumpărători apropierea de un loc de joacă pentru copii fiind crucială, iar pentru circa 19%, apropierea de o grădiniță sau o școală. Din topul locurilor ce nu trebuie să lipsească din zonă sunt centrele comerciale, restaurantele și bisericile.

Mai mult, tinerii și femeile ar dori, în mod special, să aibă o locuință în apropierea mall-urilor, în timp ce persoanele cu vârste cuprinse între 30 și 39 de ani ar prefera să aibă în apropiere o grădiniță sau o școală.

Potrivit analizei de specialitate, 81% dintre europeni găsesc locuința visată în urma unei căutări realizate online și, de cele mai multe ori, împreună cu partenerul de viață. De asemenea, la nivel european, 67% dintre cei care se află în căutarea unei case încep prin a căuta pe site-urile specializate în anunțuri imobiliare, iar 44% din totalul respondenților întreabă prietenii și familia dacă știu de proprietăți scoase la vânzare.

Puțin peste o treime (35%) încep să caute o casă apelând la ziarele specializate în anunțuri. În ceea ce privește metodele prin care cei aflați în căutarea unei case chiar găsesc cea mai bună variantă, studiul RE/MAX Europe arată că, în cele mai multe cazuri, șansele mari de reușită (76%) le au cei care au încep căutarea online.

Raportat la piața din România, peste 50% dintre cumpărătorii unei locuințe au ajuns la casa dorită prin intermediul căutărilor pe internet. Analiza RE/MAX arată, totodată, că, pentru 60%, fotografiile cu proprietatea pe care o trec pe lista de vizionări sunt extrem de importante și pot face diferența.

Conform cercetării, la nivel european, 40% dintre persoanele care caută o proprietate o fac împreună cu partenerul, iar 25% singuri. Cel mai mare procent, în acest sens, este în Spania, unde 60% din cei care doresc o casă sunt cuplu. Pe locul al doilea este România, unde procentul este de 55%, iar în Franța este de 31%. La polul opus se află Turcia, unde doar 14% dintre cei care cumpără o casă sunt într-un cuplu.

RE/MAX Europa a realizat acest studiu pe un eșantion reprezentativ de 8.000 de respondenți din 16 țări europene, printre care: Austria, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Portugalia, Spania, Elveția, Turcia și Olanda. RE/MAX este lider mondial în real-estate, fiind franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment. Compania, înființată în 1973 în Denver, are în prezent peste 100.000 de agenți afiliați în birouri aflate în circa 100 de țări din întreaga lume. În Europa, RE/MAX este prezent în 33 de țări, cu peste 1.600 birouri și 15.000 de agenți. AGERPRES