Janssen, compania farmaceutică a Johnson&Johnson Romania, a lansat platforma de implicare în comunitate „Împreună pentru fiecare zi de mâine”, care uneşte iniţiativele de responsabilitate socială realizate în ultima perioadă în România. Această platformă confirmă angajamentul companiei pe termen lung faţă de comunitatea locală în care îşi desfăşoară activitatea.

În perioada 2016-2017, Janssen România a dezvoltat 90 de proiecte care au avut ca scop îmbunătăţirea sănătăţii şi calităţii vieţii românilor şi de care au beneficiat în mod direct 14.000 de persoane.

Iniţiativele Janssen România sunt complementare altor programe ale companiei mamă, Johnson & Johnson, din Europa, Orientul Mijlociu şi regiunea Africii. În anul 2016, investiţia regională a Johnson & Johnson în astfel de proiecte s-a ridicat la 7,7 milioane de lire sterline şi a cuprins peste 550.000 de beneficiari direcţi.

„Ne bucurăm să vedem că doar în doi ani am iniţiat şi ne-am implicat în proiecte care au generat deja schimbări pozitive în rândul membrilor comunităţii căreia îi aparţinem. Oamenii, pasiunea lor, alături de convingerea că ei înşişi sunt un catalizator al faptelor bune au contribuit la succesul acestor proiecte. Împreună pentru fiecare zi de mâine reflectă valorile care ghidează activitatea Janssen România în toate proiectele şi iniţiativele locale pe care le-am dezvoltat şi susţinut în perioada 2016-2017”, a declarat Christian Rodseth, Managing Director al Janssen România.

Platforma are la bază trei direcţii strategice: Salvarea şi îmbunătăţirea vieţilor femeilor şi copiilor; Prevenirea afecţiunilor în rândul populaţiilor vulnerabile şi Întărirea capacităţii personalului medical.

„Una dintre direcţiile în care am simţit că este cea mai mare nevoie de sprijin a fost aceea de susţinere a întăririi capacităţilor sistemului de sănătate şi a personalului medical. În acest sens, dincolo de programele de educaţie medicală pe care Janssen România le organizează, am sprijinit realizarea primei curricule de îngrijiri paliative din România destinată rezidenţilor din oncologie medicală şi radioterapie”, a precizat Cristian Benza, Medical Affairs Director, Janssen România.

Iniţiativele dedicate salvării şi îmbunătăţirii vieţii femeilor şi copiilor au avut ca scop adresarea unor teme precum mortalitatea infantilă sau gestionarea unor afecţiuni complexe, cum este cazul sclerozei multiple. Alături de World Vison, Janssen România a contribuit la finanţarea necesară pentru achiziţia unor kituri de igienă, dotarea cabinetelor medicale şi pregătirea personalului medical din mediul rural. De asemenea, împreună cu Asociaţia Pacienţilor cu Afecţiuni Neurodegenerative din România, a fost organizată prima întâlnire între copii – pacienţi cu scleroză multiplă, părinţi şi cadre medicale specializate cu scopul de a creşte nivelul de informare şi a oferi sprijin psihologic pentru o gestionare cât mai eficientă a acestui diagnostic.

Janssen România s-a concentrat asupra îmbunătăţirii stării de sănătate a membrilor din diverse grupuri defavorizate. Această iniţiativă strategică pe care o urmăm a fost concentrată asupra reducerii riscurilor asociate utilizării excesive a antibioticelor prin intermediul unei campanii publice de conştientizare pe care am susţinut-o.

În acelaşi timp, două dintre problemele de la nivelul României, şi care vizează două categorii de persoane vulnerabile, sunt rata ridicată a abandonului şcolar şi creşterea numărului de persoane în vârstă.

Janssen s-a implicat activ alături de Fundaţia Principesa Margareta a României pentru a sprijini deschiderea a trei Centre Comunitare Generaţii în cadrul cărora copiii din medii defavorizate au putut beneficia de asistenţă socială şi îndrumare în pregătirea temelor pentru şcoală. Activităţile de mentorat le-au fost asigurate copiilor de către persoanele vârstnice care au fost dornice să le ofere acestora o parte din timpul şi cunoştinţele lor.

„Eforturile doctorului Paul Janssen, fondatorul companiei Janssen, de a lupta împotriva schizofreniei sunt o parte din moştenirea sa şi o responsabilitate pe care o ducem mai departe cu determinare. Astfel, continuăm să luptăm pentru a reduce nivelul de stigmă faţă de pacienţii care au acest diagnostic. Facem acest lucru prin susţinerea nevoii de informare corectă despre această afecţiune. Acestea sunt date care ar trebui să ajungă la pacienţi, aparţinători şi la publicul larg, în general’, a menţionat Ioana Nainer, Patient Engagement, Advocacy & CSR Lead, Janssen România.

Platforma „Împreună pentru fiecare zi de mâine” aduce laolaltă proiectele care susţin comunităţile locale şi iniţiative interne prin care angajaţii se pot implica activ în activităţi pentru comunitate.

În intervalul 2016-2017, 30% din angajaţii Janssen România au petrecut aproximativ 3.000 de ore, implicându-se în programele de responsabilitate socială dezvoltate de companie.

Pe lângă proiectele dezvoltate pe baza celor trei direcţii strategice, Janssen România a iniţiat Hacking Health Hackathon, cel mai important eveniment pe teme de sănătate din Europa Centrală şi de Est. Evenimentul a angrenat aproximativ 100 de participanţi, organizaţi în 21 de echipe, care au dezvoltat soluţii digitale inovatoare cu potenţialul de a contribui la prevenţia şi educaţia în domeniul sănătăţii din România. AGERPRES