Iulia Kolesnicov, Senior Employer Branding Specialist, HiveMQ, a deschis cea de-a doua sesiune a conferinței MAGNETICO de la Craiova cu o prezentare despre rolul crucial al brandului de angajator în mediile dinamice ale forței de muncă.
„Un brand de angajator puternic ne ajută să stimulăm acel Employee Engagement, angajamentul pe care oamenii îl oferă către angajator. Acesta crește loialitatea angajaților, ceea ce duce și la o creștere a productivității. Ce se întâmplă în timpul unei hipercreșteri? A crește semnificativ într-o perioadă scurtă este un lucru pozitiv, însă nu înseamnă că nu vine la pachet și cu niște obstacole. Unul dintre obstacole este concurența pentru acei oameni care sunt talente de top – vedem o concurență foarte mare în anumite industrii, în orice perioadă, dar mai ales în perioadele de creștere, când vrem să angajăm mulți oameni”.
„Creșterea rapidă vine cu o diluare sau o lipsă de incluziune în companie – nu avem timp, poate, să face un onboarding așa cum ne-am dori, atunci când angajăm zeci, sute de oameni într-un timp foarte scurt. Schimbarea culturii organizaționale este un lucru la care trebuie să fim foarte atenți atunci când avem un influx mare de angajați noi – se pierd acele elemente care ne ancorează în cultura organizațională, acele tradiții, momente, care fac firma să fie ceea ce este. Menținerea calității angajaților este o altă provocare – poate nu avem acea recrutare detaliată pe care ne-am dori să o avem în mod normal. În perioada de hipercreștere, lucrurile se accelerează puțin și am putea pierde din vedere anumite elemente. 90% din candidați spun că ar aplica pentru un job, dacă acesta provine de la un brand de angajator care este întreținut activ. Acest lucru ne poate aduce un număr mai mare de candidați, o calitate mai bună a candidaților, un timp mai scurt de recrutare și, evident, costuri mai reduse”, a precizat Iulia Kolesnicov.
În continuare, reprezentanții TotalSoft, Viorel Enache, Senior Sales Manager, și Cătălin Florea, Senior Sales Manager, au prezentat soluția care eficientizează munca oamenilor din departamentul de HR.
„Onboardingul este foarte important, în momentul de față, în companii. Ce facem noi? Prin platforma noastră, care este full web, gândim un flux din momentul în care începem să interacționăm cu candidații și până în momentul în care ei părăsesc compania. Pe lângă asta, știm că oamenii de HR au multe provocări, mai ales din cauza timpului, întrucât schimbări legislative sunt foarte multe. Astfel, încercăm să externalizăm serviciile și toate procesele de HR, atât partea de administrare de personal, cât și partea de salarizare. Pe lângă asta, venim cu pontaj și self-service. Avem și semnătură electronică și chatbotul Timea”, a spus Cătălin Florea.
„Din punctul nostru de vedere, timpul este cel mai prețios pentru un departament de HR și, în timp util, trebuie să luăm decizii importante pentru creșterea retenției angajaților și, bineînțeles, să găsim talente noi. Din perspectiva noastră, talentele trebuie să le căutăm în intern, în primul rând. Și atunci, avem un modul de evaluare unde putem identifica ce calități au salariații noștri. Astfel, vedem care dintre angajați își doresc să meargă spre alte poziții și au și competențele necesare. Prin modulul de evaluare, putem lua decizii dacă promovăm anumite valori din interiorul organizației”, a completat Viorel Enache.
Aproximativ 100 de specialiști de HR și employer branding au participat, pe 26 aprilie 2023, la prima ediție „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Craiova. Conferința s-a desfășurat în format hibrid și a reunit 14 experți români și internaționali. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
Platformele Oameni și Companii – EventsOnline.ro, GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.