În viziunea Iuliei Dascălu, Marketing Manager Go Travel, orice manager de marketing de succes are înainte de toate susținere și deschidere din partea top managementului pentru un buget bine definit alocat, dar și înțelegerea că acțiunile de marketing susțin sales force-ul companiei și atingerea obiectivelor de business.

Cea mai mare provocare profesională a Iuliei a fost să facă pasul de la comunicare și strategie la nivel de organizație de stat, către mediul privat și mai mult decât atât, într-un domeniu total necunoscut, turismul. A fost și o șansă extraordinară a destinului dar și o imensă provocare de a asimila noi cunoștințe foarte repede pentru a nu dezamăgi, pentru a livra  efectiv și coerent ceva palpabil. Atunci când a ajuns în turism am luat totul de la zero, însă a avut parte de cele mai mari satisfacții. Fiecare zi poate aduce necunoscutul, fiindcă e un domeniu atât de dinamic. De fapt, de aceea am și ales marketing-ul, nu ai cum să te plictisești fiindcă mereu înveți, faci cercetare, citești, practic e un proces de continuous learning și astfel sunt mereu motivată de un nou obiectiv profesional.”, spune Iulia.

Industria turistică a fost foarte afectată de pandemie, afirmă Iulia. „Simțim cu toții efectele Covid-19 în turism: nu mai călătorim, ni s-au anulat planurile de vacanță, suntem reticenți în a ne mai cumpăra bilete de avion pentru viitorul apropiat sau îndepărtat. Practic este domeniul cu cea mai mare schimbare de paradigmă. Însă pentru jucătorii de pe piața corporate se simte în mai mare măsură necesitatea adaptării rapide, decât schimbarea. Pentru companiile multinaționale și din industrii suport, călătoriile de afaceri sunt parte a liniei de business și nu pot lipsi; majoritatea au făcut în continuare deplasări strict-necesare și pentru reluarea completă a călătoriilor este doar o problemă de CÂND și CUM mai degrabă decât DACĂ.”

Iulia mai spune că, din experiența sa de online, dar și din bunele practici ale managementului crizei, bugetele de marketing vor fi menținute la un nivel normal. Sau cel puțin, așa ar trebui, așa vor face cu siguranță companiile care știu că astfel de momente sunt benefice creșterii imaginii și a credibilității unui brand. Am fost martorii creșterii susținute a comerțului on-line peste tot în lume în perioada de lock-down ceea ce a însemnat o competiție acerbă pentru vizibilitate și piață, adică mai mulți bani alocați marketing-ului online, cel mai probabil având ca sursă o realocare a bugetelor celorlalte canale de vânzare afectate.”, crede Iulia.

Despre atuurile Go Travel în fața competitorilor de pe piață, Iulia afirmă: Cu siguranță, capitalul uman este principalul factor diferențiator față de ceilalți jucători. Până la urmă este o piață cu ofertă limitată, cu toții vindem aceleași servicii/produse. Hai să ne uităm la topul profesioniștilor dintr-un domeniu, unde toți jucătorii principali oferă aceeași servicii, calitate și inovație excelente – numai factorul uman influențează decizia emoțională de a alege un furnizor în detrimentul celuilalt. O mână întinsă fără o poveste…..”

Iulia este convinsă că cifrele vorbesc, întotdeauna. Fiecare acțiune de marketing trebuie construită atent și susținută de unelte de măsurare. Mai mult, o strategie fără rezultate bine definite, în cifre, e poveste. Suntem în era Big Data, nu mai putem să ignorăm parametri de măsurare, fiindcă avem la dispoziție chiar toate resursele. Prin urmare, ea nu construiește nicio strategie fără un plan bine conturat, care ia în calcul toate variabilele măsurabile și cel mai important, care poate fi urmărit în timpul desfășurării. Astfel, se poate schimba comunicarea sau segmentul vizat în funcție de răspuns, ceea ce influențează decisiv îndeplinirea sau nu, a obiectivelor stabilite.

Un om de marketing este de succes este, în viziunea Iuliei, un om dispus să învețe mereu. În plus, el trebuie să mai aibă o doză de inconștiență și de nebunie – regulile sunt făcute pentru a fi încălcate, iar performanța se atinge la limita negării.

Despre Go Travel

Compania GO TRAVEL este recunoscută pentru excelență în calitatea serviciilor prestate, oferind cele mai înalte standarde în industria de corporate travel management ca urmare a unei experiențe de peste 25 ani în domeniul turismului.

Serviciile GO TRAVEL includ: turism inbound & outbound, ticketing, MICE, dar și rezervări adiționale alături de asistență 24/7 tuturor clienților companiei.