Investiţiile la aeroportul de la Ghimbav sunt oprite până la clarificarea situaţiei terenului

Investiţiile la aeroportul internaţional Braşov-Ghimbav sunt oprite până când va fi aprobat de către Parlament proiectul de lege de prelungire a termenului de administrare de către Consiliul Judeţean Braşov, de la cinci ani la 10 ani, asupra terenului în suprafaţă de 200 de ha, care se află în proprietatea Institutului Naţional pentru Cercetarea Cartofului şi a Sfeclei de Zahăr.

Prin Legea 197/2009 i s-a dat Consiliului Judeţean drept de administrare a terenului pe o perioadă de cinci ani, termen care a expirat fără ca aeroportul să fie finalizat. Terenul a revenit juridic în administrarea Institutului Naţional pentru Cercetarea Cartofului şi al Sfeclei de Zahăr, iar Consiliul Judeţean e nevoit să ceară din nou Parlamentului, printr-un proiect de lege, ca terenul să intre în administrarea sa pentru a continua investiţiile la aeroport, având în vedere că deocamdată doar pista în lungime de 2.850 de metri este finalizată.

Preşedintele interimar al CJ Braşov, Claudiu Coman, a făcut, în cadrul şedinţei de plen a forului judeţean, un apel către parlamentarii puterii să introducă pe ordinea de zi a Senatului, odată cu începerea activităţii de la 1 septembrie, proiectul de lege pentru terenul pe care se construieşte aeroportul, în aşa fel încât până la sfârşitul lunii octombrie proiectul de lege să fie aprobat şi de Camera Deputaţilor, care este forul decizional.

“Este foarte important ca suprafaţa de 200 de ha pe care se construieşte aeroportul şi care aparţine statului român să reintre în proprietatea Consiliului Judeţean pentru a putea trece la derularea investiţiilor care mai sunt de făcut. Pentru ceea ce înseamnă investiţiile care ţin de Consiliul Judeţean, şi anume finalizarea căilor de rulare, avem banii prevăzuţi în bugetul judeţului. Apoi după ce terenul revine în administrarea Consiliului Judeţean, vom demara cea de a doua procedură de licitaţie publică internaţională pentru construirea turnului de control, a terminalului şi partea de operare a aeroportului”, a declarat Claudiu Coman.

Întrebat dacă există investitori interesaţi pentru aeroportul internaţional Braşov-Ghimbav, sursa citată a precizat că există trei investitori din străinătate care au contactat Consiliul Judeţean în acest sens, însă unul s-a retras pentru că dorea să investească numai dacă pista aeroportului ar avea o lungime de 3450 de metri.”I-am explicat că nu avem cum să facem acest lucru pentru că avem deja studiu de fezabilitate, avem indicatorii economici, toate sunt fixate, şi atunci s-a retras”, a precizat preşedintele interimar al CJ.

Din luna septembrie a anului trecut, după ce a avut loc inaugurarea pistei în lungime de 2.850 de metri şi lată de 45 de metri, orice lucrare la aeroport a fost oprită. AGERPRES