Industria românească de turism se reorientează spre piața Federației Ruse

nedea_ancaPiața Rusiei este, în acest moment, o prioritate pentru strategia de atragere de turiști străini în România, în special pentru balneo, SPA și wellness, a declarat președintele Autorității Naționale pentru Turism, Anca Pavel-Nedea.

“Reprezentanți ai ANAT și ai hotelierilor au venit la mine, cerându-mi insistent să organizez o delegație în Rusia, să ne întâlnim cu mari tur-operatori importanți din Federația Rusă, pentru a reuși să generăm circulație turistică spre România. Este un potențial enorm. Având în vedere situația la nivel internațional și regional, toate țările care vor să câștige pe incoming se bat pentru o bucățică din plăcinta asta nou apărută. România are ca atu poziționarea, dar și faptul că au căzut niște piețe de turism regionale și s-au stricat niște relații. Avem șansa să prindem ceva din această piață”, a explicat Anca Pavel-Nedea.

ANT vrea să meargă pe piața rusă cu pachete turistice axate pe partea de balneo, wellness și cosmetică, fără a neglija produsele turistice din zonele montane și litoral. “Turiști ruși sunt niște consumatori extraordinari pe tot ce înseamnă parte de balneo, wellness și cosmetică specifică – tratamente anti-îmbătrânire, tratamente complexe de estetică. Sunt dispuși să plătească foarte mult să vină să se recreeze, să stea două, trei săptămâni. Rușii au un comportament de client fidel; dacă vin o dată și le place, se reîntorc. Față de alți consumatori de pe alte piețe emergente, turiștii ruși vin de mai multe ori într-un an. Sunt foarte multe aspecte pozitive pentru care trebuie să-i atragem prin pachete dedicate”, a explicat Anca Nedea.

Cu toate acestea, șeful de la ANT îi consideră clienți “mai dificili” pentru că vorbesc doar limba nativă. În opinia ei, o parte din personalul din industria de turism trebuie pregătit să vorbească limba rusă. Totuși, România are și populație de origine slavă, așa că această “dificultate” ar putea fi o oportunitate. “Rușilor le place mâncarea noastră, sunt mai gălăgioși, dar sunt clienți foarte buni. E foarte important ca în relația cu clienții ruși pe care o să-i atragem să știm să ne vindem produsele, pentru că ei consumă produse tradiționale românești, de la tot ce înseamnă produse Ana Aslan, până la costume populare și țuică”, a adăugat Nedea.

De asemenea, turismul spiritual are potențial mare de atragere a vizitatorilor ruși pentru că aceștia sunt religioși și își doresc circuite la mănăstiri. AGERPRES