Închiderea centrelor comerciale şi a mallurilor din cauza pandemiei de COVID-19 a avut un impact negativ foarte puternic asupra retailului, în condiţiile în care pierderile ajung la aproximativ la 600 milioane de euro, potrivit estimărilor CBRE.
Ordonanţa militară numărul 2, din 21 martie 2020 prin care s-a dat dispoziţie de a închide mallurile din cauza pandemiei a „ras“ sute de milioane de euro din retailul românesc potrivit consultanţilor imobiliari. Mai mult, închiderea mallurilor a afectat şi planurile de extindere ale dezvoltatorilor de centre comerciale în condiţiile în care criza de sănătate se transformă într-una economică, având în vedere că în 2020 se estimează deja o scădere economică de 6% în România, faţă de o creştere de 3,5% cât se estima în ianuarie.
„În perioada 18 martie – 15 mai aproximativ 8.800 de magazine au fost închise, potrivit calculelor CBRE. Estimăm că aproximativ 50.000 de angajaţi au fost trimişi în şomaj tehnic. În ceea ce priveşte vânzările posibile în cele două luni de închidere pentru centrele comerciale şi parcurile de retail din România, acestea ar fi putut ajunge la aproximativ 600 milioane de euro, pe baza informaţiilor CBRE“, a declarat Carmen Ravon, Head of Advisory & Transaction, Retail, CBRE.
Citiți articolul integral pe businessmagazin.ro