Securitatea cibernetică rămâne o prioritate a investiţiilor, iar ponderea în bugetul IT total a crescut de la 23% în 2019, la 26% în 2020 pentru IMM-uri, respectiv de la 26% la 29% pentru companiile mari, reiese dintr-un sondaj realizat recent de Kaspersky.
În acest context, compania producătoare de soluţii de securitate informatică anunţă o nouă sesiune de training, Kaspersky Automated Security Awareness Platform (ASAP), ce vor fi disponibile şi în limba română.
Potrivit unui comunicat de presă, platforma este un instrument online care dezvoltă abilităţi de „igienă cibernetică” solide şi practice pentru angajaţi, pe tot parcursul anului. Lansarea şi gestionarea platformei nu necesită resurse sau aranjamente speciale şi oferă organizaţiei ajutor încorporat la fiecare pas al călătoriei către un mediu cibernetic corporativ sigur.
Conţinutul platformei se bazează pe un model de competenţă format din 350 de abilităţi practice şi esenţiale de securitate cibernetică pe care ar trebui să le aibă toţi angajaţii.
„Educarea angajaţilor cu privire la problemele de securitate cibernetică în prezent poate reduce semnificativ numărul de incidente de securitate cibernetică legate de resursele umane într-o organizaţie. Acest lucru este valabil mai ales dacă avem în vedere faptul că echipele de securitate IT sunt deosebit de îngrijorate cu privire la provocările securităţii cibernetice specifice atacurilor de phishing din acest an asupra clienţilor, care preocupă 50% din IMM-uri şi 49% din companiile mari”, notează compania.
Conform cercetărilor Kaspersky, până la 78% dintre companii au recunoscut că angajaţii lor au compromis accidental datele în ultimele 12 luni, iar o breşă de securitate are un cost mediu care a urcat până la 3,92 milioane de dolari. AGERPRES