13 specialiști români și internaționali au vorbit despre provocările și oportunitățile ce apar în procesul de transformare organizațională în cadrul conferinței anuale „SHIFT. Business Transformation and Change Management Conference”, subliniind nevoia ca, în orice situație, companiile să nu piardă din vedere oamenii și nevoile lor. Un element central al discuțiilor a fost reprezentat de agilitatea în business, astfel că invitații au subliniat necesitatea implementării agilității organizaționale pentru a menține flexibilitatea și reziliența în atingerea scopurilor, indiferent de provocările viitorului.

Pia-Maria Thorén, Agile People Coach, Inspiration Director, Keynote speaker și autoare a deschis prima sesiune a conferinței, precizând: „Trebuie să privim organizația ca pe un sistem social și nu ca pe o mașină. Oamenii nu sunt mașini – ei au speranțe, vise, sentimente. Trebuie să îi vedem pe oameni ca pe niște organisme vii și să ne asigurăm că ei cea mai bună versiune a lor în interiorul sistemului organizațional. Felul în care îi percepem pe oameni influențează modul în care ne structurăm sistemele de management. Cine sunt influencerii formali și informali ai organizației? Aceștia sunt liderii, departamentul de resurse umane, managerul. Una dintre cele mai mari probleme este că ne concentrăm prea mult pe profit. Avem nevoie de profit pentru a supraviețui ca organizație, dar acesta nu este motivul pentru care o conducem; vrem să creăm valoare pentru oamenii noștri, pentru clienții noștri. Siguranța psihologică este esențială. Dacă ești manager, cum poți crea un mediu în care oamenii simt că pot greși și să învețe din greșeli? Trebuie să arăți vulnerabilitate. Managerii trebuie să arate că nu sunt perfecți și să creeze un spațiu sigur în care oamenii să poată spune dacă ceva este în neregulă.”

O transformare organizațională aduce cu sine un sentiment de nesiguranță în rândul oamenilor. În acest context, Ileana Alexandru, HR Vice President, MEGA IMAGE, a precizat: „Acum câțiva ani am început o transformare la nivel de organizație. Programul însemna să ne schimbăm modelul operațional și includea o revizuire de procese la nivel de HR și implica tehnologia. Noi ne-am gândit cum am putea introduce programul în organizație, astfel încât să fie cât mai ușor de acceptat de către oameni. Vă recomand să aveți la bază grija față de oameni, pentru că transformarea digitală vine la pachet cu anxietatea. Noi avem obiectivul de a nu lăsa pe nimeni în urmă și vorbim aici despre 12.000 de oameni; asta înseamnă să aduci tehnologia în magazine, iar oamenii să se simtă în siguranță să o folosească. Siguranța psihologică înseamnă că, dacă le ceri oamenilor să învețe, ei trebuie să se simtă în siguranță. Este foarte important ca oamenii să se simtă confortabil atunci când introducem elemente de schimbare. Astfel, noi am gândit un plan de comunicare ca element din planul de change management. Comunicarea trebuie structurată, iar oamenii să înțeleagă de ce organizația a decis să îi treacă prin toată această schimbare și care sunt beneficiile.”

La rândul său, Raluca Stamate, Talent Acquisition & Employer Branding Manager, Rompetrol – KMG International, a vorbit despre importanța mentoratului în dezvoltarea comunității. „Un avantaj al mentoratului este că se creează o zonă de dezvoltare pentru angajați, pentru că cei implicați în proiecte de mentorat au șansa să se dezvolte prin faptul că îi învață pe ceilalți, dar și ei învață de la celelalte generații. Este clar că acest program merge foarte bine pe zona de generații, dar are un impact pozitiv și pe zona de engagement și retenție. Mentoratul te face să te simți parte din companie, pentru că ai contribuit la creșterea și dezvoltarea comunității. Asta creează mai multă implicare și loialitate față de brand. Reprezentanții generației Z vor să se dezvolte repede, au nevoie de ghidaj, iar mentorii îi ajută să se conecteze la comunități; acest ghidaj îi face să se simtă văzuți, să simtă că ei contează și îi ajută să se integreze mai ușor și să aibă rezultate mai bune.”

Peste 160 de persoane au participat, pe 16 noiembrie, la conferința anuală „SHIFT. Business Transformation and Change Management Conference”, ce s-a desfășurat în format fizic, la Hotspot Workhub din București și online. „SHIFT. Business Transformation and Change Management Conference” este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro,  GlobalManager.roAdministratie.ro, GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.

Mai multe detalii despre acest eveniment, ca și despre toate evenimentele naționale și locale din domeniul managementului, găsiți, actualizate permanent, pe EventsMax.ro – Platforma evenimentelor profesionale și de business din România. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele din domeniile lor de interes. Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsMax, aici , și poți primi alerte săptămânale cu evenimente din domeniul care te interesează. Dacă vrei să publici evenimentele tale, fă-ți un cont gratuit, aici .