huaweiGrupul chinez Huawei Technologies și-a propus ca obiectiv devansarea rivalilor Samsung Electronics și Apple pentru a deveni cel mai mare producător mondial de telefoane inteligente (smartphone-uri) în cinci ani cu cotă de piață de peste 25%, a declarat directorul diviziei de consumer electronics de la Huawei, Richard Yu.

Huawei, alături de grupul suedez Ericsson, este unul din cei mai importanți furnizori mondiali de echipamente de rețele de telecomunicații însă în ultimii ani compania chineză a crescut rapid și în topul producătorilor de telefoane mobile. „Vrem să fim cel mai mare producător de smartphone-uri din lume. Este o cursă de distanță lungă și avem răbdarea necesară”, a declarat Richard Yu.

Aceste declarații vin în contextul în care Huawei reduce decalajul care îl separă de Samsung și Apple pe piața smartphone-urilor, în condițiile în care ritmul general de creștere a pieței a încetinit. Potrivit firmei de cercetare Gartner Inc., în primul trimestru volumul vânzărilor de smartphone-uri Huawei a crescut cu 59% în ritm anual, în timp ce vânzările Samsung au stagnat iar vânzările Apple au scăzut cu 14%. De asemenea, cota de piață a Huawei a crescut până la 8,3%, în timp ce Samsung are o cotă de piață de 23% iar Apple are o cotă de 15%.

Pentru a-și crește cota de piață, Huawei s-a concentrat mai mult de produse din zona de vârf, cum este ultimul său telefon, P9, care este echipat o cameră dezvoltată în cooperare cu firma germană Leica Camera AG.

„Creșterea noastră vine în principal de pe segmentul premium. Dacă vrei să fii lider trebuie să conduci pe segmentul high-end”, a spus Richard Yu. Acesta a adăugat că parteneriatul dintre Huawei și Leica este o alianță exclusivă pe termen lung și că se așteaptă ca această colaborare să continuă cel puțin în următorii cinci ani. De asemenea, Richard Yu a informat că Huawei face progrese în noile tehnologii cum este realitatea virtuală și se așteaptă să lanseze un nou smartphone compatibil VR în toamna acestui an.

Vânzările de smartphone Huawei au crescut rapid nu doar în China ci și în Europa, Orientul Mijlociu și alte părți ale lumii. Cu toate acestea, compania chineză are o prezență redusă pe piața din SUA. Richard Yu a declarat că Huawei poartă discuții pentru a vinde smartphones prin intermediul operatorilor americani, fără a dezvălui însă care sunt produsele vizate.

Pentru a putea concura mai bine cu Samsung și Apple, Huawei a investit miliarde de dolari pentru a-și consolida portofoliul de brevete. Anul trecut Huawei a cheltuit 9,2 miliarde de dolari pentru cercetare și dezvoltare, mai mult decât cele 8,1 miliarde de dolari cheltuite de Apple dar mai puțin decât Samsung care a alocat 12,5 miliarde de dolari pentru cercetare și dezvoltare. AGERPRES