meister heinrichHeinrich Meister, preşedintele uneia dintre cele mai mari reţele de şcoli elveţiene din domeniul managementului hotelier, consideră că industria hotelieră din România este în creştere, însă problema cea mai mare o reprezintă lipsa personalului calificat.

„Hotelurile sunt foarte frumoase. Economia este în creştere şi afacerile în acest domeniu merg foarte bine. Cred că, în următorii cinci ani, foarte multe lucruri se vor schimba în bine, dar în cele din urmă pregătirea angajaţilor face diferenţa”, a declarat Heinrich Meister.

Cea mai mare problemă a industriei hoteliere autohtone o reprezintă, în opinia lui Heinrich Meister, lipsa oamenilor calificaţi, a angajaţilor cu experienţă internaţională şi cu studii în şcolile de profil, unde accentul nu este doar pe teorie. Meister susţine că angajaţii din industria ospitalităţii trebuie să înveţe cum să se îmbrace, cum să fie punctuali, cum să comunice şi cum să interacţioneze cu oamenii. „În sistemul clasic de învăţământ ai diplome, dar ai mulţi deţinători de diplome fără loc de muncă. În schimb, noi aducem oamenii la locul de muncă. Sistemul este în strânsă legătură cu munca, ca rezultat final”, apreciază Meister.

Un bun exemplu ar fi industria hotelieră din Elveţia, una dintre cele mai vechi din lume, unde potrivit lui Meister se munceşte ‘mai eficient’, angajaţii sunt pregătiţi mult mai intens, iar la baza ei se află şcolile de profil, unde teoria este strâns legată de practică. „Elveţia are o lungă tradiţie. Avem una dintre cele mai vechi industrii hoteliere din lume, cu o vechime de aproape două sute de ani. Din 1890, avem foarte multe hoteluri în Elveţia, în zona de munte, foarte bine organizate. Oamenii trebuie să înveţe cum să muncească, într-un anumit sistem. (…) Muncim mai eficient, ne pregătim oamenii mult mai intens, într-o manieră logică, pentru a face parte dintr-o echipă şi, în cele din urmă, pentru a conduce o echipă. De aceea, ei pot fi ulterior plasaţi oriunde foarte uşor, în condiţiile în care sunt foarte bine pregătiţi. În timpul studiilor, cursanţii trebuie să lucreze la recepţie, contabilitate, resurse umane sau marketing. În cele din urmă sunt foarte bine pregătiţi”, a subliniat Meister. AGERPRES