Groupama Asigurări va acoperi în mod excepţional, în perioada următoare, riscurile asociate epidemiei de coronavirus pentru clienţii actuali şi cei care vor încheia asigurare medicală integrală, asigurare de viaţă şi asigurare de călătorie în străinătate.
Conform companiei, decizia a fost luată în ciuda faptului că practica standard, la nivel de industrie şi valabilă pe plan internaţional, exceptează pandemiile din contractele de asigurare.
„Am luat această decizie contrară practicii standard, pentru că traversăm o perioadă dificilă, la nivelul întregii societăţi, şi este important să încercăm să facem tot ce ţine de noi pentru a ajuta. Am luat măsuri pentru prevenirea contagiunii, pentru siguranţa colegilor, clienţilor şi a partenerilor noştri, dar am căutat soluţii să mergem şi mai departe de atât şi mai aproape de meseria noastră. Suntem, înainte de orice, oameni şi înţelegem că acum este momentul să ajutăm, că orice ajutor este binevenit şi contează. Ne dorim să putem susţine această măsură până la ieşirea din criză, sper să reuşim”, a declarat Călin Matei, director general adjunct, Groupama Asigurări.
Astfel, clienţii care au o poliţă medicală integrală valabilă sau care o vor încheia în perioada următoare pot beneficia de acoperire în situaţia în care sunt spitalizaţi în sistemul public, din cauza infecţiei cu COVID-19.
Reprezentanţii Groupama Asigurări susţin că spitalizarea va putea fi acoperită şi în cazul poliţei de viaţă, alături de decesele cauzate de infecţia cu virusul COVID-19 şi exonerarea de la plata primelor, ca urmare a decesului.
„Orice alte evenimente incluse în asigurările de viaţă, cauzate de infecţia cu acest virus, nu vor fi acoperite, precum cazurile de izolare sau carantină, sub asigurarea suplimentară de incapacitate temporară de muncă. În acest context, Groupama Asigurări va solicita o scrisoare medicală ce conţine diagnosticul şi simptomele ce conduc la acordarea concediului medical şi declaraţie pe propria răspundere a medicului că asiguratul nu se află sau nu s-a aflat în izolare sau carantină”, se menţionează în comunicat.
Potrivit companiei, clienţii care au deja sau încheie asigurarea de călătorie în străinătate pot beneficia de asistenţă medicală de urgenţă şi repatriere pentru evenimentele cauzate de diagnosticarea cu COVID-19. Aceste servicii vor fi acoperite, în limita sumei asigurate, în ţările fără alertă de călătorie sau incluse în zonele de risc galbene şi, în limita a 500 euro, în ţările incluse în zonele de risc roşii, conform listei zonelor afectate, publicată de Institutul Naţional de Sănătate Publică România, www.cnscbt.ro. AGERPRES