Grecii de la Olympus vând lapte românesc în Germania şi Austria

Strategia de business a producătorului de lactate Olympus, care demara în 2009 cea mai mare investiţie greenfield într-o fabrică de profil din România – 55 de milioane de euro – pare a fi cea câştigătoare pe o piaţă locală extrem de competitivă, cu potenţial semnificativ de creştere, dar şi foarte vulnerabilă.

Încă de la început au pariat pe exporturi, care generează acum 62% din cifra de afaceri, astfel că au creşteri anuale de peste 10%, cu mult peste media pieţei, dar şi a principalilor competitori. Practic, procesează la Braşov lapte românesc de la fermierii locali pentru a-l exporta în Grecia, Italia sau Austria, în timp ce cu un ochi se uită atent la piaţa locală, pentru a interveni acolo unde românul dă semne că doreşte mai mult. În această perioadă, compania analizează oportunitatea exporturilor de produse bio din România, segment pe care l-a exploatat tot mai mult în ultima perioadă. “Momentan, pe segmentul ecologic producem doar pentru România, însă suntem într-un proces de analiză şi, în funcţie de rezultatele acestuia, vom decide extinderea producţiei şi pentru pieţe externe. În ceea ce priveşte producţia totală, 70% merge către export (65% din volum şi 62% din valoare), iar printre cele mai importante zone de export se numără ţări precum Italia, Germania şi Austria”, a declarat Ilias Pliatsikas, director general Olympus România.

Citiți articolul integral pe economica.net