Grawe intră pe piața asigurărilor auto în 2016

GraweGrawe România va intra în acest an pe piața asigurărilor auto, respectând astfel strategia generală la nivelul grupului austriac Grawe de a include asigurările auto în portofoliul companiilor membre, arată un comunicat trimis presei.

Grawe România Asigurare a depus la ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară) în decembrie 2015 dosarele de autorizare pe două clase de asigurare: clasa 3 – Asigurări de mijloace de transport terestru altele decât cele feroviare (CASCO) și clasa 10 – Asigurări de răspundere civilă pentru autovehicule (RCA + CMR). Procesul de autorizare va dura câteva luni, deoarece, după autorizarea pe clasa 10, există încă o etapă obligatorie, de solicitare a autorizării pe Norma RCA.

În acest moment, societățile din cadrul grupului Grawe active pe piața de asigurări auto sunt cele din Austria, Slovenia, Croația, Bosnia, Ucraina și Moldova.

“Principalul motiv pentru care am luat decizia să intrăm pe piața auto din România este acela că înțelegem nevoia clienților de a lucra cu un asigurător care le poate oferi o gamă completă de servicii. Grawe este un brand consacrat ca aparținând unui asigurător de retail și acest aspect nu se va schimba – clientul persoană fizică este în centrul atenției noastre și știm cu toții cât de importantă este mobilitatea personală în viața românilor. Ne îndreptăm și în România spre modelul implementat în țări cu tradiție în domeniu, unde între un asigurător corect și clientul său mulțumit se dezvoltă o relație de parteneriat pe termen lung”, a declarat Paul Swoboda, președintele directoratului Grawe.

“Pentru business-ul auto, conform strategiei noastre generale, vom rămâne un asigurător cu prețuri corect dimensionate în funcție de acoperire și nu vom aplica o strategie de creștere rapidă a cotei de piață – dorim o creștere organică, sănătoasă și profitabilă. Cred că se poate face profit din orice linie de business, cu condiția să fie bine gestionată. Politica noastră pe termen mediu este aceea de a avea un portofoliu echilibrat pe toate liniile business – viață, proprietăți și auto”, completează Paul Swoboda.

Compania precizează că după finalizarea întregului proces de autorizare pe linia auto, strategia de distribuție a acestor noi produse va îngloba canalele de vânzare directă, parteneriatele speciale cu brokeri selectați și utilizarea portofoliului de clienți existent.