Cea de-a doua parte a conferinței MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Timișoara, a fost dedicată unui panel de dezbatere moderat de Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark, la care au participat: Olivera Romanciuc (Auchan România), Ristena Sîrboiu (Litens Automotive Eastern Europe), Gyöngyi Hunyadi (VCST Automotive Production), Raluca Hagiu (Undelucram.ro), Georgiana Andrei (Rețeaua de sănătate REGINA MARIA), Oana Ilie (Tazz) și Delia Izvernari (Valeo România).

Oamenii vin într-o companie datorită brandului de angajator, însă rămân pentru oameni, a precizat Ristena Sîrboiu, HR Manager, Litens Automotive Eastern Europe. Impactul HR-ului nu a fost niciodată mai mare decât acum. Impactul HR-ului este ca o interfață. Oamenii vin pentru brandul de angajator, dar tot ceea ce se întâmplă după aceea, momentul în care apare acest factor wow, atunci când îl sună omul de la HR, este momentul în care se deschide poarta. Modul în care deschizi poarta către angajat este de mare impact. Dincolo de experiența om la om, toate tool-urile sunt de foarte mare ajutor, însă nu îți deschid acea ușă. Managerii vin către noi pentru prima dată după mulți ani. Încearcă să construiască un parteneriat. Este momentul nostru de glorie în ceea ce privește această etapă de interfață, care este absolut vitală în experiența angajatului. Relația cu managerul este, totodată, foarte importantă. Există tool-uri pentru oameni, nu există tool-uri dincolo de oameni, iar acesta este motivul pentru care oamenii stau în companie.”

Alinierea la misiunea organizației joacă un rol extrem de important în procesul de retenție, a precizat Raluca Hagiu, Growth Operations Manager, Undelucram.ro. „Este foarte important să fim aliniați la misiunea organizației și să simțim că ne calibrăm pe aceleași idei, pe lângă toate celelalte acțiuni și beneficii, pe care le oferă foarte mulți din piața muncii.  Pentru a ține oamenii aproape trebuie să înțelegem care sunt nevoile lor. Totodată, comunicarea este elementul cheie. Foarte importantă este și educația pe care putem să o facem, indiferent de industrie și de generațiile pe care le vizăm. Atât timp cât reușim să transmitem niște mesaje și să generăm niște informații utile, lucrurile vor merge mult mai ușor. Cred că este important să avem acest pilon încă de la început în strategiile noastre, pentru că ne va ajuta pe termen lung.

La rândul său, Georgiana Andrei, Director Vânzări Divizia Abonamente, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, a subliniat că, de cele mai multe ori, angajații pleacă din cauza managerului. „Dacă ne uităm la realitatea în care trăim și asupra căreia avem foarte puțin control, în realitate, astăzi este mai ușor să schimbi jobul decât să schimbi mediul economic sau alte situații și cred că de aceea există o fluctuație mai mare în anumite companii. Oamenii părăsesc managerul, iar din discuțiile pe care le avem cu colegii de HR vedem că cel mai accesat este un curs de prim-ajutor psiho-emoțional pentru manageri. Acesta îi învață pe manageri să identifice dacă un coleg este în depresie, dacă cineva a ajuns în burnout sau dacă cineva e în pragul unei schimbări. Managerii, acolo unde sunt bine intenționați, au nevoie de mai mult suport ca să știe cum să își rețină oamenii. În contextul actual, cheia este înțelegerea. Este important să știm unde sunt oamenii noștri și cum îi putem sprijini. Unele probleme pentru care pleacă nu sunt neapărat legate de job dar, pentru că nu știu cum să facă situației, simt nevoia să facă o schimbare și, astfel, pleacă în altă companie.”

Aproximativ 150 de specialiști locali din domeniul resurselor umane au participat, pe 2 noiembrie 2023, la conferința „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Timișoara.

Platformele Oameni și Companii – EventsMax.roGlobalManager.roAdministratie.ro și GlobalHRManager.rosunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.

Mai multe detalii despre acest eveniment, ca și despre toate evenimentele naționale și locale din domeniul resurselor umane, găsiți, actualizate permanent, pe EventsMax.ro – Platforma evenimentelor profesionale și de business din România. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele din domeniile lor de interes. Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsMax, aici , și poți primi alerte săptămânale cu evenimente din domeniul care te interesează. Dacă vrei să publici evenimentele tale, fă-ți un cont gratuit, aici .