Care este legătura dintre echipa Mercedes de Formula 1 și Google? Care este conexiunea dintre TeamSky a lui David Brailsford și industria aviatică? Ce au în comun inventatorul Dyson și jucătorul de baschet Michael Jordan? Toate au în comun gândirea de tip „cutie neagră“.
Fie că e vorba de dezvoltarea unui produs nou, de perfecționarea unei abilități de bază sau de luarea unei decizii critice, gânditorii de tip cutie neagră nu se tem să-și înfrunte greșelile, ci văd eșecurile ca pe un mod foarte bun de a învăța. Mai degrabă decât să își nege greșelile, să dea vina pe alții sau să își acopere urmele, aceste instituții sau indivizi analizează greșelile ca parte a strategiei lor de a avea succes. Câți dintre noi pot spune, cu mâna pe inimă, că au o relație atât de sănătoasă cu eșecul?
Învățarea din greșeli are statut de clișeu, dar această carte ne dezvăluie povestea uimitoare din spatele celei mai puternice metode de învățare a omenirii, precum și arsenalul de tehnici folosite de unele dintre cele mai inovatoare organizații. Ne dezvăluie și pericolele ce ne pândesc dacă nu învățăm din greșeli – sute de mii de pacienți mor din erori medicale evitabile, din cauza lipsei gândirii de tip cutie neagră.
“Reușitele creative au la bază mai multe eșecuri. Această carte strălucită ne demonstrează că invenția adevărată constă în înțelegerea și depășirea acestor eșecuri, pe care trebuie să învățăm să le acceptăm și să le primim cu brațele deschise” (JAMES DYSON, designer, inventator și antreprenor)
Puteți comanda cartea “Gândirea de tip cutie neagră. Cum ia naştere inovația din eşecuri”, de Matthew Syed, la prețul de 49 lei, aici.