Piața de Retail Media din România va crește cu aproximativ 35%, în 2023, potrivit Footprints AI, companie românească ce operează una dintre cele mai avansate platforme de Retail Media din lume. Rețelele de Retail Media vor atrage din bugetele de promovare redirecționate dinspre TV și advertising online, în contextul scăderii pieței de consum și a creșterii simultane a costurilor serviciilor de advertising online livrate de marile platforme (precum Meta, Google, LinkedIn).

Anul trecut, costul de achiziție a unui client nou, folosind instrumente clasice de advertising online, a crescut cu aproape 70%, față de 2021.

Cu ajutorul Retail Media, retailerii care investesc în promovare pot accesa cea mai eficientă modalitate de conversie a traficului anonim în clienți profitabili. Rețelele de Retail Media conectează retailerii cu advertiserii și consumatorii, utilizând canalele proprii: site-uri, aplicații, emailuri, afișaj in-store –  unde sunt livrate reclame personalizate către categorii foarte relevante de clienți, la momentul oportun.

Spre exemplu, Footprints AI permite transformarea investițiilor de media ale retailerilor realizând profilări comportamentale predictive, bazate pe multitudinea de date generate de clienți (inclusiv istoric de achiziții, comportament de navigare și preferințe) în interacțiunea cu retailerii.

Footprints AI este singura platformă de Retail Media din România ce folosește tehnologie de inteligență artificială atât pentru canalele in-store, cât și pentru online și poate estima costurile cu o acuratețe de peste 99%. Estimarea se face în funcție de comportamentul consumatorilor în spațiile de retail într-o perioadă de 30 de zile, într-un context de creștere a prețurilor pe piața de digital advertising, asigurând advertiserii de costul optim (return on ad spend) pentru campaniile lor (după ce au fost derulate deja 2 campanii anterioare în platformă).

„Avantajul în Retail Media este atribuirea directă între investițiile în advertising, clienții atrași și vânzările generate de acestea în spațiile de retail online și offline. Tehnologia unică pe care este dezvoltată Footprints AI reușește să crească vânzările din magazinele fizice prin campanii digitale și să  atribuie cu o acuratețe de 92% impactul pe care îl au investițiile de Retail Media în vânzări”, spune Dan Marc, fondator Footprints AI, menționând că 2023 va fi un an important pentru piața de Retail Media, în care tot mai multe companii se vor convinge de avantajele pe care le oferă această nouă modalitate de advertising.

„Misiunea noastră este să accelerăm evoluția industriei de Retail Media și să o facem accesibilă oricărei companii”.

Prin Retail Media, oferta retailerilor este mai ușor de înțeles de către advertiseri. Aceștia au acum instrumentele pentru a înțelege și propune soluții personalizate pentru toate brandurile care își doresc alternativa mai eficientă la platformele actuale de digital advertising din Search Media și Social Media.