masiniPiața auto din România a avut o creștere semnificativă în primele două luni din acest an, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi înregistrând o creștere de 24,3%, față de avansul de 10,1% înregistrat în Europa, arată datele publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/.

În perioada ianuarie – februarie 2016 au fost vândute în România 10.899 autoturisme, în creștere față de perioada similară din 2015 (8.768 vehicule). România s-a situat pe locul trei în Europa, fiind întrecută doar de Cipru (47,2%) și Irlanda (35,5%).

În primele două luni din 2016, au fost vândute 2.186.605 de autoturisme noi în Europa, în creștere cu 10,1% comparativ cu cele 1.986.709 unități în perioada similară din 2015, arată datele prezentate de ACEA. Toate marile piețe au contribuit pozitiv la creșterea generală din perioada ianuarie – februarie 2016, în special Italia (22,6%) și Spania (12,4%), dar și Franța (8,7%), Germania (7,8%) și Marea Britanie (4,7%).

Vânzările auto în Uniunea Europeană și în țările EFTA au continuat să înregistreze creșteri în februarie, pentru a 30-a lună consecutiv, datorită redresării zonei euro și a lansării de noi modele. Luna trecută, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 14%, la 1.092.825 vehicule, de la 958.239 unități în februarie 2015.

Toate marile piețe auto au contribuit pozitiv la creșterea generală, în special Italia, cu un avans de 27,3%, urmată de Franța (13%), Spania (12,6%), Germania (12%) și Marea Britanie (8,4%). România a înregistrat luna trecută un avans al vânzărilor de 23,9%, fiind înmatriculate 5.099 vehicule. AGERPR