Florin Furdui, Country Manager, Portland Trust România, a explicat în cadrul conferinței Real Estate & Construction Forum că „este o provocare să faci creativitate într-o piață ca Bucureștiul, marcată de eficiență.”
„Ceea ce nu poți măsura, nu poți evalua. În proiectele noastre, de la bun început, am folosit tehnologii pentru care oamenii erau circumspecți pe atunci. Așa am făcut în toate proiectele, aplicând o creativitate eficientă, cu atenție la business plan și neabuzând de parametrii urbanistici”.
“Eu cred că perioada următoare pentru piața de birouri va fi una diferențiată – va avea mai multe viteze. Sunt convins că există o cerere nouă – eu cred, în același timp, e greu de compensat cu acei factori care spun work from home, renegocieri de portofolii… Cred că va fi o diferențiere foarte mare între clădirile care s-au poziționat în acest standard de ESG, de eficiență, de performanță – mai ales clădirile care au fost construite în perioada în care costurile de construcție erau unele care permiteau și niște chirii competitive, față de clădiri care au fost construite neadecvat și care acum vor trebui să fie reconvertite sau reactualizate. Aici va fi o diferență foarte importantă. Clădirile noi – cine va avea curajul să o facă – vor avea o provocare în a găsi acel element de eficiență, pentru că, acum, costurile de construcție, costurile de finanțare, conduc la o chirie mai mare. Iar asta, comparată cu stocul existent, va exista o concurență acolo. Acolo văd provocarea când vine vorba de construcții noi”, a conchis Florin Furdui.
Creativitatea poate fi o strategie prin care se pot dezvolta soluții inedite pentru comunitate, consideră Carol Petrică, Leasing Manager, ISHO – Mulberry Development: „Într-un proiect mixed-use, în care avem office, rezidențial, retail, chiar și o componentă de ospitalitate, trebuie să fim foarte creativi, pentru că sunt business-uri aparent înrudite, însă diferite. De exemplu, în partea practică și concretă, birourile și rezidențialul trebuie să înțelegem că sunt două business-uri destul de diferite, ca mod de abordare a potențialilor clienți, cumpărători, marketing, vânzare etc. Într-un mic orășel, cum este ISHO, trebuie să fim creativi, să facem o comunicare eficientă între toate mecanismele care ne ajută să populăm micul nostru orășel. Lăsăm mai departe comunității un parc de 8000 mp, unde toți locuitorii Timișoarei pot veni să se plimbe, mă bucur să văd că dintr-o fostă fabrică părăsită am putut să facem ceva pentru comunitate și cred că este extraordinar”, a spus el.
Peste 200 de speakeri și profesioniști din domeniul Real Estate s-au reunit, pe 3 martie 2023, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel și online, la noua ediție a conferinței „Real Estate & Construction Forum”. Ajuns la cea de-a XVI-a ediție, evenimentul a abordat trendurile, oportunitățile și provocările din sectoarele retail, industrial & logistic, office și rezidențial, în cadrul a patru paneluri de dezbatere. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.
Real Estate & Construction Forum este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, Administratie.ro, EuroUrbanism.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.