Flavia Bîrsan, pictor: Alinierea crezului artistic cu cerințele publicului este provocarea artistului antreprenor

Se spune că, în timp ce nu toți antreprenorii sunt artiști, toți artiștii sunt antreprenori, deoarece, artiștii, precum antreprenorii, produc un bun pe care trebuie să îl promoveze și să îl scoată pe piață. Este crezul care o ghidează și pe artista Flavia Bîrsan, care a început să picteze de zece ani, dar doar de șase, după multe cursuri și experiențe, s-a lansat cu încredere în ”aventura artistică”.

”Alinierea crezului artistic cu cerințele publicului este provocarea artistului antreprenor. Aș vrea să clarific faptul că nu e vorba despre un compromis nedorit; în ce mă privește, e o plăcere să creez, gândindu-mă la client sau la diverse aspecte ce țin de echilibru în design interior. Arta poate deveni o afacere, atunci când artistul și-a definit stilul și a înțeles care este publicul său. Bineînțeles, la fel de important este să înțeleagă costurile cu care operează, necesare pentru calcularea prețului corect al lucrării. Pentru ca activitatea de creație să devină un business, atunci când lucrez, am în minte, pe lângă aspectele care mă atrag, și ceea ce își doresc și așteaptă clienții să vadă pentru a-și decora spațiul”, a explicat artista, pentru GlobalManager.ro.

Lucrări cu haos și armonie

”Am început să pictez acum mai bine de zece ani. Au urmat ani în care am pictat mult, am învățat, atât experimentând, cât și în cadrul unor cursuri livrate de artiști recunoscuți sau după o curriculă clară. După aproximativ șase ani, am avut încrederea să pășesc în această aventură, care mi-a întregit personalitatea și mi-a dat posibilitatea să mă exprim. Spun acum despre mine că sunt un artist abstract care încearcă să creeze o multitudine de senzații în fiecare privitor al lucrărilor mele, în care găsești deopotrivă haos și armonie”, a mai spus artista.

Promovare pe Facebook și Instagram

Conturile artistei de Facebook și Instagram îi dau posibilitatea să prezinte și să discute despre pânzele sale cu o audiență globală: ”Mă bucur că oameni pe care, probabil, nu îi voi cunoaște niciodată, doresc să aibă lucrări de-ale mele, în căminul lor. Comunicarea în cadrul rețelelor sociale este o rețetă de succes, atât pentru mine, cât și pentru publicul meu, care simte arta mai aproape, mai accesibilă. De asemenea, important de menționat este că profilele mele online m-au adus în atenția unor galerii care m-au contactat pentru reprezentare și, tot prin intermediul rețelelor sociale, am fost invitată să particip la evenimente, târguri sau în paginile revistelor.”

Așa s-a născut și colaborarea artistei cu Singulart, o galerie online de artă, prin intermediul căreia lucrările sale sunt prezentate unui public internațional și prin care a expediat lucrări în 15 țări. Clienții au fost atât persoane care au dorit să își decoreze casele, cât și colecționari de artă abstractă.

Piața de artă din România și perspectivele ei

Chestionată în legătură cu piața de artă din România și perspectivele ei, Flavia Bîrsan a arătat: ”Interacțiunile mele locale mi-au arătat că publicul consumator de artă din România este în continuă creștere. Comunicarea dinspre artist este importantă pentru a familiariza publicul cu conceptele de artă contemporană. Există, desigur, mai multe segmente și în acest domeniu, vorbim despre picturi clasice sau creații ale unor artiști de prestigiu, promovate de către marile galerii de artă și, de asemenea, zona de retail, a lucrărilor accesibile. Între acestea două, este în creștere segmentul picturilor create de artiști emergenți, cu concepte moderne, care se pot încadra în noile tendințe de design interior.”

Sfaturi pentru cei aflați la început de drum

”Să facă mereu ceea ce îi pasionează, deoarece lucrând ceea ce îți place, îți asiguri disciplina și puterea de a urma calea spre succes. Să nu se lase descurajați, ci să persevereze. Să încerce să își definească audiența și să creeze, gândindu-se la aceasta. Să se înscrie în competiții internaționale, feedback-urile primite din partea juriului sunt valoroase. Să își creeze o prezență online, prin care să își comunice viziunea și creațiile”, este îndemnul artistei Falvia Bîrsan pentru cei aflați la început de drum, în acest domeniu.