Un magazin cu suprafața de 150-300 mp colectează până la 6000 de ambalaje pe lună, un magazin între 300 și 450 mp colectează până la 10000 de ambalaje, iar un magazin de 500 mp ajunge la 12000 de ambalaje pe lună, a estimat Feliciu Paraschiv, Vicepreședinte, Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), în cadrul dezbaterii profesionale CLCC cu tema “Sistemul de garanție – returnare, bilanț de etapă”.

„Va fi greu de gestionat volumul acesta de ambalaje fără să știm care va fi frecvența de ridicare a lor. Să sperăm că RetuRo va dezvolta un sistem performant de colectare și nu vom fi puși în situația să ne blocăm sau mai rău decât atât, să refuzăm clienții. Aceasta e temerea noastră, că va trebui la un moment dat, în cazul în care capacitățile noastre de stocare vor fi depășite, să refuzăm clienții, dar pentru noi asta înseamnă de fapt, și o pierdere a clientului. Odată refuzat, cu ambalajele goale, el va merge către alt retailer și practic l-am alungat din magazinul nostru”, a explicat vicepreședintele ANCMMR.

Potrivit acestuia, posibilitatea de asociere a unor comercianți aflați în acceași zonă rămâne redusă. „Gândiți-vă că doi comercianți în apropiere unul de altul sunt de fapt concurenți. Asocierea cu retailer mare, cu un hipermarket în limita 500 m, nu este interzisă de lege, dar probabil va fi nevoie de un acord comun, adică va trebui ca și hipermarketul să fie de acord cu asocierea aceasta. Este destul de dificil să se întâmple, pentru marile rețele va fi oarecum mai ușor, își vor cumpăra RVM-uri, aparatele de colectare automate. Am primit și noi întrebări din partea membrilor asociației, ne-am interesat, iar cel mai ieftin automat de de colectare este undeva la 15.000 EUR plus TVA. Ne ducem la prețul de cost a unei mașini ieftine și nu cred că își vor permite toți comercianții să-și cumpere aceste aparate, cu toate că există și din partea sistemului niște recomandări ca sub un anumit număr de ambalaje colectate să se facă colectare manuală”.

Vorbind de îngrijorările micilor comercianți, Feliciu Paraschiv a spus că în centrul acestora se află volumul mare de ambalaje și a amintit că ANCMMR a făcut o adresă către RetuRo prin care a solicitat clarificarea frecvenței și a graficului de ridicare al ambalajelor. „Am înțeles că nu s-au stabilit încă lucrurile astea, mai așteptăm încă, dar costurile ne îngrijorează atât pentru colectarea automată, unde sunt costuri mari, cât și pentru colectarea manuală, pentru că înseamnă volume foarte mari”.

Noi am sugerat lui RetuRo și revin cu cu propunerea asta, să creeze un sistem unic, care să fie instalat pe orice fel de calculator sau telefon al unui comerciant care face colectare manuală. În momentul în care cineva se prezintă la magazin cu două peturi și trei doze, el le introduce în sistem și atunci RetuRo va vedea în orice moment câte sticle are, câte ambalaje are în magazie persoana respectivă, magazinul respectiv și își poate și eficientiza ruta de colectare ambalajelor pentru că se pot seta niște limite. (…) Validarea finală se va face în momentul în care ambalajele ajung la RetuRo și le validează pe baza programei sau ce înscris va avea eticheta. Dar pe noi ne-ar avantaja foarte mult gestiunea asta pe care RetuRo ar putea să ne-o împrumute nouă, adică să ne împrumute un acces în sistem unde să putem înregistra în orice moment. Acolo am putea înregistra chiar și ambalajele pe care le-am primit și atunci RetuRo știe în permanență ce avem noi în magazie, plin, ce avem noi gol colectat de la clienți, ce am predat luna asta luna trecută, tot anul, toată luna, tot pe toată perioada”, a explicat Paraschiv.

 

Înregistrarea întâlnirii „Sistemul de Garanție-Returnare, bilanț de etapă”, poate fi urmărită integral, AICI.

Reuniunile CLCC

Întâlnirea digitală a fost organizată de CLCC – Coaliția pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării, for ce reunește aproximativ 2.000 de companii, care consideră că libertatea economică, cea a comerţului și a comunicării sunt fundamentale, într-o societate democratică. Acesta susține și apără interesele membrilor săi în relație cu terți, sprijină schimburile de informații și experiență, întărirea relațiilor cu organizații profesionale naționale și internaționale și promovarea concurenței loiale.