Marketing și promovarea farmaciei: Tema primului webinar Farmacistul antreprenor din 2021

Studenții la farmacie din toată țara au avut ocazia să participe joi, 28 ianuarie 2021 la primul Webinar din Competiția „Farmacia Viitorului” 2021. Invitatul special al ediției a fost farmacistul Bogdan Petric, Manager general al Farmaciei Farmex Cugir de mai bine de un deceniu și mândru Ambasador Alphega.

„Am ales profesia de farmacist din dorința de a ajuta oamenii, pentru a contribui cu ceva la comunitatea în care m-am născut și pentru a ajuta viitorii farmaciști să facă față mai bine provocărilor meseriei. Asta ne-am propus toți farmaciștii Alphega să facem, într-o comunitate de aproximativ 2500 de farmaciști, unde zilnic luptăm pentru menținerea sănătății și creșterea nivelului de educație”, a explicat Bogdan Petric motivele pentru care a ales meseria de farmacist.

Provocările pe care ți le pune în față această meserie nu sunt însă dintre cele ușoare. ”De când conduc și mă ocup de marketingul farmaciei Farmex Cugir, provocările sunt constante. În comunitățile mici este destul de greu să îți păstrezi clienții, dar am învățat că dacă investești în ei și dacă îți pasă și le arăți lucrul acesta, reușești să îi atragi devenind astfel clienți fileli ai farmaciei. O altă luptă pe care farmaciile o duc ar fi alinierea la prețuri. Cam acestea ar fi câteva dintre marile dificultăți de care o farmaciei se lovește; de aceea, este esențial ca farmacistul să se educe și să se formeze în această direcție, spre a deveni un bun antreprenor”, a declarat farmacistul Bogdan Petric.

Evenimentul a fost deschis de CEO-ul Alliance Healthcare România, Iulian Trandafir, care a făcut o scurtă trecere în revistă a obiectivelor pe care programul Farmacia Viitorului și le propune: „Ceea ce ne dorim să dezvoltăm prin acest proiect, Farmacia Viitorului, este, în primul rând, conștientizarea faptului că, în acest moment, farmacia în România nu joacă rolul pe care ar trebui să-l joace. Din păcate, la momentul actual farmacia este doar un simplu furnizor de medicamente, pe când ea ar trebui să fie o parte integrantă din sistemul sanitar și ar trebui să fie acceptată legal ca fiind un furnizor de servicii farmaceutice, ceea ce este o noțiune mult mai complexă.”

Anca Golovei, PR specialist Alphega Farmacie, a pus accentul pe misiunea pe care întreaga comunitate Alphega depune eforturi să o îndeplinească zi de zi: „Una dintre misiunile comunității Alphega este repoziționarea farmacistului ca specialist în domeniul sănătății, deoarece farmacistul nu trebuie perceput ca un vânzător de medicamente. Ce înseamnă această repoziționare din perspectiva noastră? Înseamnă, în primul rând, educație. Cei 2500 de farmaciști din cadrul comunității Alphega au parte de educație continuă. Educație prin intermediul webinariilor, al trainerilor sau pe platformele noastre dedicate. Învățăm despre ce este nou, despre cum putem să îi ajutăm pe pacienți, iar, pe de altă parte, învățăm și skill-uri de administrare de business. Acest lucru are la bază ideea că trebuie să fii un farmacist bun, dar trebuie să ai și un business profitabil.”

Webinarul din seria Farmacistul Antreprenor, cu tema ”Marketing & Promovarea în Farmacie” este prima activitatea a Competiției Farmacia Viitorului din anul 2021.

Cea de-a doua ediție va avea loc joi,  11 februarie, începând cu ora 18:00, iar studenții de la farmacie vor putea descoperi mai multe despre Managementul Financiar al Farmaciei de la antreprenorul farmacist Mihai Josceanu, cel care conduce „Vechea Farmacie” din Craiova. Detalii și înregistrare, AICI.

Despre Competiția Farmacia Viitorului 2021

Studenții la farmacie din anii I-V din toată țara se pot înscrie în continuare în Competiția  Națională Farmacia Viitorului 2021, dezvoltată de Oameni și Companii cu susținerea Alphega Farmacie și Alliance Healthcare România. Tematica din acest an este Farmacistul antreprenor, iar marele premiu este o vizită la Boots London, liderul farmaciilor din Marea Britanie și membru al Grupului Walgreen Boots Alliance.

Activitățile programului sunt jurizate de Boardul Profesional format din decani ai Facultăților de Farmacie, alături de președinți ai Colegiilor farmaciștilor și reprezentanți Alliance Healthcare și Alphega Farmacie.

Farmacia Viitorului este un program educațional și de comunicare profesională adresat comunității de studenți la farmacie din România. Programul, derulat din 2018 de Oameni și Companii în parteneriat cu Alliance Healthcare România și Alphega Farmacie, are ca obiective să ajute studenții să afle cât mai multe detalii despre  provocările meseriei de farmacist și să răspundă așteptărilor viitorilor farmaciști înainte de a intra pe piața muncii. În cadrul programului se discută despre schimbările din ultimii ani și despre evoluția pieței farmaceutice din România, despre inovație și tehnologie în farmacii, despre abilitățile de comunicare și despre rolul farmacistului în creșterea siguranței pacienților. Detalii suplimentare pe pagina competiției accesibilă AICI.

————-

Alphega Farmacie este comunitatea europeană de farmacii independente cu peste 7200 de membri, ce activează în 9 țări. Conceptul a fost lansat în Europa în anul 2001, iar în România  în anul 2016. În prezent comunitatea Alphega din România reunește 700 de membri și peste 2500 farmaciști.

Alliance Healthcare România este unul dintre cei mai importanți distribuitori de medicamente și parafarmaceutice, membru Walgreens Boots Alliance, lider mondial în industria farmaceutică și de frumusețe, prezent în 25 de țări și având peste 415,000 de angajați.

Oameni și Companii este o organizație de marketing și tehnologie care utilizează un ecosistem propriu de 30 platforme digitale și +100 de comunități business și profesionale administrate.