“Strategia de Employer Branding trebuie să reflecte promisiunile făcute de companie, astfel încât să mențină integritatea brandului”, a spus Eva Baluchova, Employer Branding Strategist, wearebridge.io | Peoplefinders, în cadrul ediției inaugurale „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” de la Iași

“Brandurile trebuie să fie foarte clare în ceea ce privește scopul și valorile lor – este imperativ să facă asta. În contextul schimbării generaționale și având în vedere că generațiile millennial și Z vor reprezenta în curând 50% din forța de muncă, trebuie să ne asigurăm că ei se identifică cu valorile companiei. Astfel, angajatorii trebuie să se întrebe ce direcție vor să aibă, cum se poziționează în piață?”

“Multe organizații greșesc, pentru că descriu valorile și direcția companiei, în loc să vorbească din perspectivă de angajator. Primul pas pentru a depăși așteptările talentelor pe care ne dorim să le recrutăm este să știm ce așteptări au acestea. Trebuie să fim relevanți și să ne diferențiem brandul cu acele elemente care chiar contează pentru ei.  Nu toți angajații apreciază aceleași valori și tocmai de aceea este important să înțelegem ce își dorește audiența noastră. Experiența pe care angajații o au în companie este ceea ce ne face unici”, a explicat Eva Baluchova.

“Dacă vrem să construim o strategie de Employer Branding solidă, trebuie să prioritizăm experiența umană. În primul rând, mesajul companiei trebuie să fie autentic. Mai mult, ceea ce spui și cum o spui pate influența impactul pe care îl ai asupra oamenilor. Acordă atenție la ce strategie de Employer Branding au competitorii tăi, dar în același timp nu uita că trebuie să fii prezent ca brand”, a conchis ea.

La rândul său, Irina Butnaru, Practice Director – HRO Europe, Wipro,  a insistat asupra necesității ca organizația să pună angajatul pe primul loc. „Când vorbim despre mediu, despre investiții în educație, despre wellbeing în companie, omul este beneficiarul direct sau indirect al acestor activități. Fenomenul de Moonlighting este fenomenul prin care o persoană lucrează pentru mai mulți angajatori în același timp, însă atunci când are trei contracte de câte opt ore nu mai este în regulă. A început să apară fenomenul atunci când lumea s-a mutat acasă și angajații au început să nu își mai dorească să se întoarcă la birou. Noi am descoperit în India câteva sute de astfel de cazuri. Legat de acest lucru, este foarte importantă etica pe care o insuflăm angajaților, dar și cât de etici suntem noi, ca lideri”.

“Un studiu PwC indică faptul că peste 50% dintre angajați se tem de automatizare. Se vorbește, totodată, despre existența unei cantități impresionante de date. Nu mai este o problemă legată de cine o interpretează, însă poți folosi angajații pentru a automatiza procesele cu ajutorul lor, după care să îi recalifici. Trebuie să investim în oameni, să îi tratăm cu respect, pentru că în viitor vom avea nevoie de ei”, a concluzionat Irina Butnaru.

În luna octombrie, BusinessMark a organizat la Iași prima ediție a „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, eveniment în cadrul căruia specialiști în resurse umane au vorbit despre provocările cu care se confruntă în atragerea de noi talente, compatibile cu valorile organizației. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.

MAGNETICO Iași este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.