Concluzii multiple și extrem de interesante după evenimentul European Digital Commerce Summit, din 4 mai. Retailerii caută din ce în ce mai mult profitabilitatea, pe fondul inflației și incertitudinilor politice și economice. Companiile ar trebui să se axeze pe a aduce valoare adăugată clienților, în timp ce optimizează procesele, tehnologia și operațiunile, pentru a ține prețurile sub control.

La EDC Summit 2023 au participat zeci de speakeri de la companii de top din industrie, oferind perspective și informații valoroase despre tendințe, acțiuni, dar și date în premieră despre piața de ecommerce din România și regiune.

CEO-ul unui popular integrator de sisteme a subliniat că din ce în ce mai multe companii iau în considerare schimbarea platformei de comerț, în loc de simpla schimbare a modului în care arată magazinul online.

Cu toate acestea, s-a subliniat că arhitectura back-end este mult mai complexă decât pare, cu middleware, WMS, ERP, CRM, aplicații mobile și multe alte sisteme care trebuie integrate pentru a menține succesul unui magazin online. Nu este vorba doar despre cum arată magazinul, ci și despre cum funcționează și despre sistemele care îl susțin.

De asemenea, apetitul pentru extinderea magazinelor online este în creștere. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul deschiderea de marketplace-uri, dar și extinderea transfrontalieră. Există un mit conform căruia a intra intr-o terță țară este dificil din punct de vedere logistic, lucru demontat de reprezentantul FAN Courier.

Mai mult, companiile B2B caută din ce în ce mai mult eficientizarea operațiunilor, munca cu “agenții de teren” fiind învechită și frânând potențialul de evoluție al companiei. Albert Davidoglu, CEO al Macromex, a subliniat că dacă ar putea da timpul înapoi, ar digitaliza mult mai rapid compania și operațiunile sale.

EDC a atras peste 600 de participanți din comerț la Marriott, dar și peste 500 online.

Zeci de mii de oameni au urmărit evenimentul online, pe unul dintre canalele de transmisii LIVE, schimbând în platformă sute de cărți de vizită. Pe social media au fost publicate peste 400 de postări despre eveniment, acesta fiind acoperit atât de campanii online (bannere, performance marketing, dar și în offline), toate acestea atrăgând zeci de mii de impresii.

“A fost o plăcere să mă alătur și să contribui în comunitatea EDC: teme și perspective diverse și actuale, menite să ridice nivelul serviciilor în România prin Digital Commerce”, a spus Cristian Popescu, Country Lead, Enterprise Business, la Amazon Web Services.
„Pentru Innobyte, EDC 2023 a fost un succes și ne bucurăm că am participat în calitate de Main Partner alături de VTEX și AWS. Ne-am întâlnit și am interacționat cu cei mai importanți jucători din online, am făcut schimb de idei cu colegi din industrie și am luat pulsul sectorului ecommerce din România. Am rămas cu un sentiment optimist, comerțul online este bine consolidat la noi în țară, avem numeroase exemple de succes și multe magazine online cu rezultate excelente la care Innobyte a contribuit decisiv prin vasta noastră expertiză”, spune Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Ne bucurăm că am fost implicați în European Digital Commerce și pentru că am avut oportunitatea de a împărtăși din experiențele noastre comunității europene de comerț digital. Prin livrarea de soluții personalizate de ecommerce de peste 20 de ani, suntem întotdeauna pregătiți să oferim retailerilor exemple de bune practici și informații de ultimă oră din industrie care îi ajută să devină mai competitivi și mai inovatori în optimizarea experienței digitale pe care o oferă”, spune și Alexandru Dobre, ecommerce director la Zitec.