Multe necunoscute și un context care a împins la maxim limitele creativității și capacitații de adaptare la o nouă situație economică și socială sunt reperele anului trecut, marcat de pandemia de Covid-19, pentru Eniko Peter, Managing Director, Uniprest Instal, în opinia căruia 2020 va rămâne în analele tuturor business-urilor ca un an atipic.

”Cu toate acestea, anul trecut a fost un an bun pentru noi, dacă e să ne raportăm la contextul actual. Am reușit să ne extindem rețeaua de distribuție, prin investiții importante în două depozite: Deva, cu o suprafață de 760 mp și o investiție de 45.000 euro, care deservește județele Hunedoara și Gorj și depozitul de la Iași, pe care l-am inaugurat în septembrie. Acesta are o suprafață de 920 mp iar investiția a fost de 350.000 euro. Prin acest depozit, reușim să deservim 6 județe importante din Moldova: Suceava, Botoșani, Neamț, Bacău, Vaslui și Iași”, a arătat Eniko Peter, pentru GlobalManager.ro.

2020, cel mai bun învățător în materie de oameni

O perioadă mai grea pentru business a fost, în opinia acestuia, în aprilie și mai, când s-a instaurat starea de urgență: ”Multe proiecte s-au oprit, lucrările mai mici au fost amânate, iar multe firme s-au închis pentru o perioadă și au trimis instalatorii în șomaj tehnic. Dar, în iunie, lucrurile au început să-și mai revină. Nu cred că greșesc dacă spun că 2020 ne-a fost cel mai bun învățător în materie de oameni, resurse și adaptabilitate. Din punct de vedere business, am învățat că nu trebuie să te oprești și, dacă ai o strategie bună, este bine să mergi înainte, ca atunci când piața își va reveni, să fii tot acolo. Am mai învățat că trebuie să observi toate oportunitățile, să găsești soluții creative și să îți adaptezi acțiunile la context.”

Beneficiile pandemiei

Orice situație pe care o percepem negativă, are și ceva pozitiv, cum niciodată lucrurile nu sunt alb sau negru, după cum a spus Eniko Peter. ”Poate că cel mai important lucru pe care l-am conștientizat este valoarea resursei umane, a oamenilor – avem mare nevoie unii de alții. În cest sens, la finalul anului trecut chiar am avut o inițiativă prin care am implicat atât echipa noastră de vânzări, cât și partenerii și clienții noștri. În locul cadourilor clasice pe care le facem de sărbători, am ales să susținem 3 proiecte sociale, prin care contribuim la crearea unei vieți mai bune pentru viața copiilor bolnavi sau defavorizați. Împreună am reușit să-i ajutăm pe cei care au nevoie de susținere și vom continua să facem acest lucru și pe viitor. Pe de alta parte, am avut mai mult timp să ne reconfigurăm intern, să acordăm mai mult timp proceselor organizaționale și de repoziționare ca business”, a mai spus reprezentantul Uniprest Instal.

Pozitiv a fost și bilanțul: ”Am încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de peste 33 mil. euro, cu o ușoară creștere față de 2019, când am avut 30 mil. euro și un total de 145 de angajați.”

Fără schimbări majore în piață

Chestionat în legătură cu impactul ultimilor ani asupra pieței, directorul a spus că nu au fost fluctuații: ”Clienții noștri sunt firme de execuție în instalații, revânzători locali și regionali dar și dezvoltatori de proiecte rezidențiale și/sau industriale, iar relațiile cu ei sunt, în continuare, bune și stabile. Furnizorii noștri sunt firme renumite la nivel european și mondial, lideri de piață în domeniul lor cu care lucrăm încă de la început. Cum era de așteptat, numărul de clienți nu a crescut în 2020, iar, în ceea ce privește furnizorii, continuăm consolidarea relațiilor strategice pe care le avem deja. În ultimii ani, adică 2014- 2019, piața a fost pe un trend ascendent pentru că investițiile rezidențiale au crescut (ca urmare a cererii pentru noi locuințe și din cauza calității îndoielnice a celor existente), la fel cum s-a întâmplat și cu cele de pe piața construcțiilor de business și industriale (birouri, centre logistice etc.). Pentru că avem o acoperire teritorială bună, care ne permite să fim aproape de clienții noștri și de nevoile lor, am reușit să le oferim produse, servicii logistice de calitate, suport și consultanță.”

Planuri pentru 2021: extinderea gamei de produse  

În domeniul construcțiilor și al instalațiilor, piața nu se anunță a fi diferită de cea de anul trecut, potrivit informațiilor directorului Uniprest Instal. ”Ne dorim să ne concentrăm mai mult pe organizarea internă, iar aici vom avea o noutate pe care o vom dezvălui la momentul oportun. Pentru 2021, nu avem în plan să deschidem noi puncte de lucru, așa că ne vom îndrepta atenția către o comunicare mai bună în zonele în care suntem deja prezenți și spre o extindere a gamei de produse”, a dezvăluit Eniko Peter.

Despre Uniprest Instal

Uniprest Instal a fost înființată în 2009 și are sediul social și depozitul central la Târgu Mureș. Uniprest Instal comercializează instalații, echipamente de încălzire și deține o gamă completă și variată de produse HVAC. Compania este prezentă la nivel național prin depozite și 9 puncte de lucru în Baia Mare, Brașov, București, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Iași, Sibiu și Timișoara.

Începând cu ianuarie 2010, Uniprest Instal face parte din grupul olandez Rensa, specializat de peste 65 de ani în comerțul en-gros al produselor HVAC-S (încălzire, ventilație, aer condiționat și instalații sanitare), grup din care fac parte și alte societați din Germania și Olanda.

Portofoliul Uniprest Instal conține peste 7.000 de articole, grupate în 6 categorii: GAZ, TERMICE, APĂ, SANITARE, ENERGIE VERDE și AC / VENTILAȚIE.