Retailerul online eMag va investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spaţiu colaborativ, în condiţiile în care 3.000 de angajaţi şi-au exprimat intenţia ca, în perioada următoare, să muncească în sistem hibrid, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

În contextul determinat de pandemia COVID-19, compania a derulat o serie de studii interne, cantitative şi calitative, prin care a analizat în detaliu care sunt principalele beneficii percepute de oameni legate de lucrul de acasă, care sunt provocările şi ce poate fi îmbunătăţit, dar şi cum percep pe termen lung un mod de lucru permanent hibrid. Astfel, 96% dintre respondenţi au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simţit mai productivi, în timp ce 78% au spus că s-au adaptat bine şi foarte bine la munca exclusiv de acasă.

Potrivit sondajului, peste o treime (37%) dintre cei chestionaţi au afirmat că se simt conectaţi cu echipa lor, de când lucrează de acasă, iar când au fost întrebaţi cum îşi doresc să lucreze pe termen lung, cei mai mulţi dintre ei (97%) au declarat că vor să îmbine munca de acasă cu cea de la birou

Ca urmare a a acestor studii, eMag a decis că va trece permanent la un mod de lucru hibrid (New Way of Working@eMAG), care le va permite celor peste 3.000 de angajaţi din sediul central, hub-urile IT şi centrele de Customer Care să lucreze cum li se potriveşte cel mai bine în funcţie de tipul de activitate, într-un mod de lucru hibrid, de acasă şi de la birou.

„(…) după ce va trece pandemia, angajaţii eMag vor decide, împreună cu managerul lor, cum vor să lucreze: câte zile vor lucra de acasă şi câte de la birou, în funcţie de nevoile fiecărei echipe. În prezent, ţinând cont de restricţiile existente, peste 99% din angajaţii eMAG din sediile de birouri lucrează în continuare de acasă şi vor continua astfel până când condiţiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid. eMag îşi va păstra spaţiile existente de birouri şi va investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spaţiu colaborativ şi pentru a implementa noi tehnologii care să susţină modul de lucru hibrid. Principala funcţionalitate a sediilor va fi aceea de a ajuta oamenii să colaboreze mai bine, aşa că numărul sălilor destinate întâlnirilor s-a dublat şi vor fi dotate cu tehnologie de ultimă generaţie pentru a facilita întâlnirile mixte – online & offline – şi cu un sistem de rezervare de la distanţă a birourilor”, se arată în comunicatul citat.

Reprezentanţii eMag au precizat că proiectul reamenajare a sediului central este realizat împreună cu o firmă de arhitectură, iar discuţiile au început imediat ce s-a conturat tot mai clar ideea că munca de la birou, aşa cum a fost până în martie 2020, se va schimba.

Companie românească fondată în anul 2001, eMag a devenit un lider în retailul online în România, cu prezenţe în Bulgaria, Ungaria şi Polonia. AGERPRES