eMAG domină topul celor mai apreciate branduri online

Cel mai apreciat brand online este eMAG, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions, prezentat la Digital Marketing Forum. Topul celor mai apreciate branduri online, în urma menţiunilor spontane ale consumatorilor, arată astfel: eMAG (1), Coca Cola (2), Samsung (3), Vodafone (4), Fashion Days (5), Orange (6), Facebook (7), H&M (8), Telekom (9), Elefant.ro (10), Catena (11), Lidl (12), Dacia (13), KFC (14), Nivea (15), ING (16), Altex (17), Kaufland (18), McDonald’s (19), Cora (20).

Pe de alta parte, peste două treimi (70%) dintre românii din mediul urban sunt de părere că există prea multe reclame în mediul online, potrivit studiului menţionat. Mai mult decât atât, 75% dintre români cred că reclamele din online sunt repetitive, în timp ce 59% le consideră plictisitoare.

Conform studiului, consumatorii iau atitudine împotriva mărcilor atunci când promovarea lor în mediul online devine prea agresivă. Astfel, 67% dintre aceștia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul/serviciul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost.

De asemenea, în 2017, mai mulți români au declarat că au instalat programe de Adblock în comparaţie cu anul trecut (32% faţă de 19% în 2016).

În acelaşi timp, consumatorii ar fi mai atenți la conținutul publicat de o marcă în mediul online dacă acesta ar fi util pentru ei (75%), dacă i-ar surprinde (48%) sau dacă ar fi amuzant (34%).

„Este în continuare o mare provocare pentru branduri să găsească acel conținut care nu doar să ajungă la publicul vizat, ci și să-i mențină atenția. Pe măsură ce este expus la tot mai multe informații în mediul online, consumatorul devine tot mai puțin dispus să-și piardă timpul cu mesaje care nu-i răspund nevoilor de informare sau relaxare sau cu care pur și simplu nu rezonează. De aceea, recomandăm ca strategiile de promovare ale brandurilor să fie centrate pe conținut valoros și relevant, având la bază analize complexe ale targetului”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Totodată, studiul arată că principalele situații în care românii încetează să mai urmărească o marcă pe Facebook (unfollow) sunt: conținutul promovat nu este util pentru ei (55%), marca este plictisitoare (31%) sau promovarea în exces (29%).

În schimb, aceştia ar vrea să afle mai multe informații despre o marcă dacă acestea ar fi împărtășite de un expert/specialist în domeniu (70%), marcă (52%), de oameni obișnuiți (46%) sau de celebrități (22%).