Pentru a realiza un control temeinic al cheltuililor făcute de angajați în timpul delegațiilor în țară și în străinătate și a îmbunătăți calitatea deconturilor, Edenred a lansat Spendeo, o soluție integrată bazată pe un card preplătit, care poate fi personalizat sau dat angajaților pe perioada călătoriilor.
Respectivul card nu este legat de un cont curent, ci poate fi alimentat oricând prin direcția contabil-financiară a companiei. Spendeo se bazează pe carduri preplătite pentru angajați, care pot fi utilizate pentru plăți naționale și internaționale în rețeaua MasterCard, integrate cu o platformă online pentru administrarea cheltuielilor şi cu aplicaţie mobilă pentru utilizatori.
Soluția se adresează companiilor care doresc să elimine procesarea manuală a deconturilor, să simplifice fluxul de aprobare a cererilor de fonduri și să îmbunătățească controlul asupra cheltuielilor efectuate de angajați. Pentru companii, administrarea cheltuielilor profesionale efectuate de angajați este unul dintre procesele cele mai consumatoare de timp și resurse în departamentele financiare. Gestiunea cheltuielilor profesionale presupune păstrarea de numerar permanent în companie şi implică proceduri complicate de returnare a fondurilor de către angajați, fluxuri greoaiede aprobare a deconturilorși dificultățiiîngenerarea rapoartelor. Toate acestea se traduc prin volum de muncă ridicat, birocrație și control redus asupra cheltuielilor efectuate de angajați.
Un studiu de piață realizat de Edenred arată că 85% dintre companiile românești utilizează banii numerar sub formă de avans sau transferă fonduri în conturile de salariu ale angajaților. Deconturile se efectuează utilizând formulare pe hârtie în 80% dintre companii. Deloc surprinzător, 82% dintre companiise declară nemulțumite de controlul limitat pe care îl au asupra cheltuielilor efectuate de angajați.
Soluția Spendeo de la Edenred elimină aceste probleme, întrucât permite informatizarea și digitalizarea integrală a proceselor de gestionare a cheltuielilor de afaceri. Spendeo asigură administrarea eficientă a fluxului de cheltuieli, de la avans la decontare, fără birocrație, cu o mai bună urmărire şi raportare financiară în timp real, optimizând în acelaşi timp controlul şi costurile