Cum poate bama să demonstreze slăbiciunile teoriei pieței libere? E capabil morcovul, a cărui culoare portocalie era cândva de neconceput, să ne arate ce și cum trebuie îmbunătățit în sistemul de brevete? Ne poate da banana o idee despre influența corporațiilor în diferite țări? Căpșuna poate fi un indiciu pentru ascensiunea roboților și viitorul pieței muncii?

În cartea sa, renumitul economist Ha-Joon Chang combină poveștile celor mai diverse alimente cu teoriile economice mai mult sau mai puțin cunoscute și reușește, cu mult umor și trecând prin mai toate bucătăriile lumii, să ofere o imagine inedită, pe înțelesul tuturor, a economiei de ieri și de azi. Aflăm astfel ce anume a propulsat economiile marilor puteri și cum s-au prăbușit economii promițătoare, care sunt modelele de bune practici și ce mituri false au primit statut de adevăruri istorice sau ce anume ar putea ajuta dezvoltarea națională și o mai bună cooperare internațională.

Mai presus de orice însă, Economia comestibilă ne învață că „trebuie să ne găsim propria cale de a ne înțelege (și a schimba) economia și, odată cu ea, lumea în care trăim laolaltă, la fel cum toți trebuie să descoperim pe cont propriu cum putem mânca mai bine”.