Noul preşedinte al Alianţei pentru Turism (APT), pentru următoarele 6 luni, este Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), cel care a fost şi primul preşedinte al APT, în 2020.
Noii vicepreşedinţi sunt Iuliana Tasie – vicepreşedinte al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR) – şi Alin Chipăilă – vicepreşedinte al Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică (FAPT).
Totodată, membrii board-ului APT pentru următoarele şase luni sunt Călin Ile – preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Daniel Mischie, membru în Consiliul Director al Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), Lucian Boronea – preşedintele executiv al Bucharest Tourism Board (BTB) şi Ştefan Bercea – preşedintele Asociaţiei Naţionale a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism (ANBCT).
Purtător de cuvânt al APT este antreprenorul Dragoş Anastasiu (FIHR) iar secretar general, Mariana Prună (ANAT).
„Concluzia participanţilor la reuniunea industriei turistice a fost că avem nevoie de implicare, de profesionalizare şi de educaţie pentru a putea obţine rezultate bune. Însă în afara implicării industriei de profil, autorităţile trebuie să se implice determinant, pentru că dincolo de un dialog constant, nu se văd rezultate importante”, se menţionează în comunicatul APT.
Conform sursei citate, autorităţile au nevoie de profesionalizare, de dezvoltarea parteneriatului public-privat, de o abordare strategică precum şi să prezinte încredere mai mare în industrie şi să acorde mai simplu finanţări.
Potrivit comunicatului, anul 2022 a marcat un eşec din punct de vedere al turismului, prin ratarea implementării măsurilor de compensare HORECA 2 sau prin adoptarea unor măsuri contrare mediului de afaceri.
Reprezentanţii Alianţei pentru Turism (APT) au lansat „Apelul de la Covasna”, care se referă la o implicare susţinută atât a reprezentanţilor industriei, cât şi a ministerului de resort şi a autorităţilor conexe. APT are ca scop principal adoptarea şi implementarea legii Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD), un model de organizaţie care a fost implementat cu succes pentru multe destinaţii turistice de top din lume.
Reprezentanţii APT consideră că adoptarea voucherelor de vacanţă pentru mediul privat şi definitivarea pachetului de reglementări ce vizează stimularea incoming-ului ar constitui următoarele două priorităţi şi ar putea veni ca noi măsuri compensatorii alternative la măsurile deja ratate, precum despăgubirile neacordate pentru restricţionarea activităţii în 2021 şi parţial în 2022.
„Industria turismului ar putea atinge pragul de 10% din Produsul Intern Brut (PIB), în funcţie de ritmul în care se adoptă măsurile sau strategiile guvernamentale. România ar putea primi şi 10 milioane de turişti străini anual. Însă pentru această ţintă deloc imposibilă este nevoie de înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) la nivel naţional precum şi de un buget de promovare şi dezvoltare turistică de 20 de milioane de euro pe an. Dacă nu va exista o implicare a Guvernului, din care să se vadă că, într-adevăr, consideră că turismul reprezintă o prioritate naţională, aceste cifre vor rămâne doar un vis frumos”, susţin reprezentanţii industriei de turism.
Conform sursei citate, autorităţile trebuie să se implice determinant, pentru că „dincolo de un dialog constant, nu se văd rezultate importante. România ar putea primi şi 10 milioane de turişti străini anual”. „Este nevoie de înfiinţarea unei Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) la nivel naţional precum şi de un buget de promovare şi dezvoltare turistică de 20 de milioane de euro pe an”, se mai precizează în comunicat.
Alianţa pentru Turism (APT), organizaţie naţională de turism care reuneşte 24 de organizaţii de profil, a avut pe 6 februarie Adunarea Generală, la hotelul Căprioara din Covasna. AGERPRES