Măsuri ca split TVA generalizat sau impozitul pe cifra de afaceri, deși au fost relativizate și retrase, produc pagube în economie, iar sentimentul de frică și lipsa de predictibilitate rămân, a declarat, într-o conferință de specialitate, Dragoș Anastasiu, președintele AHK România – Camera de Comerț și Industrie Româno – Germană.

„13% din Produsul Intern Brut reprezintă o voce unitară și care așteaptă să fie tratată ca atare. Principalul mod în care autoritățile se pot raporta la această industrie este prin predictibilitate. Acesta este răspunsul pe care industria auto îl transmite autorităților. Ar fi bine ca autoritățile să nu se alinieze creativității clasice românești și să aibă foarte multe idei. Câteodată ne dorim să existe cât mai puține idei, pentru că ele fac parte din predictibilitate. Ne bucurăm să constatăm că diverse idei și măsuri care la un moment dat erau aproape ca și luate, precum impozitul pe cifra de afaceri sau split TVA generalizat sunt relativizate și retrase. Dar aș vrea să înțelegem cu toții că simplul fapt că se discută în forma în care se discută aceste idei, relativ puțin pregătite, și cu toate că ele dispar generează pagube care rămân, pentru că sentimentul de frică, de lipsă de predictibilitate rămâne în întreaga economie românească și în industria auto, în special. Cred că această industrie auto este zona cea mai simplă prin care putem să înțelegem absurditatea discursului legat de antagonizarea capitalului după proveniența sa — capital străin, capital românesc, multinaționale, firme românești, antreprenori ș.a.m.d. În această industrie, există dovada că nu se poate decât împreună și acesta este singurul drum spre succes”, a spus Dragoș Anastasiu.

În viziunea șefului AHK România, multinaționalele au adus în țară o serie de beneficii fără de care țara noastră nu ar fi fost la ora actuală ceea ce este. „Ceea ce au adus multinaționalele în România este de neprețuit: transfer de know-how, un mod corect de a plăti și a trata toți angajații, pregătire profesională continuă și multe alte aspecte fără de care România nu ar fi fost astăzi unde este acum. Împreună am reușit să fim unde suntem, în pofida mediului general care nu a fost întotdeauna nici predictibil, nici favorabil. Important este să înțelegem care sunt șansele firmelor românești în această industrie. Firmele românești au șansa să devină furnizori globali, prin Dacia sau Ford, cu o singură condiție: să înțeleagă ce înseamnă calitate. Nu se poate cu „merge și așa” într-o mașină. Cea mai mică piesă făcută după principiul ‘merge și așa’, poate duce la periclitarea vieților omenești. Dincolo de acest mesaj de unitate, cred că trebuie să adresăm autorităților îndemnul de a face un grup de lucru permanent pentru industria auto, de a sta în dialog minut de minut. Ne dorim cât mai puține schimbări”, a subliniat șeful AHK România. AGERPRES