O aplicaţie prin care familia îşi poate monitoriza permanent ruda internată în spital, chiar dacă nu este în aceeaşi localitate, dar care urmăreşte şi activitatea din unitatea sanitară şi poate localiza, totodată, aparatura mobilă necesară în anumite tratamente, a fost lansată pe 17 ianuarie la București, în prezent fiind utilizată în două spitale din Chicago, iar din martie şi în câteva unităţi din Europa.

Bogdan Nedelcu, fondator şi CEO al startup-ului Intelligent Locations, şi Ioan Iacob, CEO Qualitance, au prezentat noua platformă. „Încep prin a vă spune ce face startup-ul Intelligent Locations, pe care l-am înfiinţat în 2015. Le oferim clienţilor noştri din sistemul de sănătate platforme care le permit să urmărească traseul echipamentelor şi pacienţilor prin spital, să îmbunătăţească serviciile pe care le oferă şi să adauge unele noi doar cu ajutorul câtorva click-uri. Lucrăm în exclusivitate cu cabinete, clinici şi spitale, iar 85 la sută din finanţarea noastră provine de la medici din diferite zone ale SUA, ceea ce demonstrează încrederea lor în superioritatea tehnologiei şi a capacităţii noastre de implementare. Totodată, beneficiem de consultanţi din domeniul medical”, a explicat Nedelcu.

Scopul acestei platforme este să contribuie cât de mult se poate la îmbunătăţirea asistenţei acordate pacientului şi să ofere spitalelor soluţii care vizează creşterea eficienţei şi, mai ales, diminuarea costurilor, au precizat iniţiatorii aplicaţiei. „Ca atare, am avut ideea unei aplicaţii care ar remedia semnificativ aceste probleme şi m-am adresat mai multor companii internaţionale de tehnologie. Sistemul Intelligent Locations are două componente, cea destinată pacienţilor şi cea pentru echipamente. În timp ce acesta era în stadiul de pilot, a fost implementat în două spitale din Chicago. Cele două spitale au achiziţionat acest pilot, ceea ce e foarte neobişnuit pentru acest tip de aplicaţie, care este de obicei testată de clienţi în mod gratuit. Personalul s-a familiarizat cu ea, a putut constata beneficiile aduse de ea, dar a fost şi testată de familiile pacienţilor, care o puteau descărca gratuit. Am integrat părerile şi feedback-ul primit de la aceştia în implementarea aplicaţiei, având mereu în vedere ideea că au nevoie de un sistem uşor de folosit şi adaptat nevoilor lor”, a mai spus Nedelcu.

El a explicat ce face aplicaţia şi cum îi poate ajuta pe pacienţi şi pe rudele lor. „Să spunem că eu vin la spital cu o rudă care trebuie să fie internată şi apoi operată. Descarc aplicaţia şi, cu ajutorul tracker-ului din brăţara primită la internare, primesc notificări de câte ori locaţia rudei mele se schimbă în spital: ştiu când intră la operaţie, ştiu când iese, ştiu în ce secţie şi salon se află şi când o pot vizita. Pot primi mesaje de la medic, sub formă de notificări. Nu mai trebuie să aştept cu orele sau să hărţuiesc personalul medical pentru a afla ce se întâmplă cu ruda mea. Notificările pot fi primite indiferent de ţara în care mă aflu, permiţând informarea celor dragi în privinţa progresului pacientului indiferent de distanţa dintre aceştia”, a precizat Bogdan Nedelcu.

El a mai arătat că sistemul poate monitoriza utilizarea echipamentelor medicale. „Cât despre echipamentul medical, fie că e vorba despre un defibrilator sau de o simplă pompă de administrare de calmante, personalul din spital ştie nu doar unde se află, chit că e într-un colţ al spitalului arareori frecventat, ci şi dacă este folosit sau nu de un pacient, prin vizualizarea unui panou de control din aplicaţie. În calitate de director de spital, ştiu cât de frecvent e utilizat acel echipament, cât de eficient şi dacă mai e nevoie sau nu să achiziţionez unul. Poate traseul său în spital poate fi optimizat şi, astfel, nu mai e nevoie să cumpăr un alt echipament. Totodată, pentru prima dată în istorie, fluxul operaţional al unui spital poate fi cuantificat, din datele de pe aplicaţie putându-se extrage statistici. Ce echipament este cel mai utilizat, în consecinţă, având nevoie de unul de rezervă? Care e echipamentul de care medicii se folosesc cel mai puţin? Sistemul Intelligent Locations oferă şi răspunsuri la astfel de întrebări. Mai mult, managerii spitalelor pot obţine informaţii legate de durata unei operaţii în funcţie de interval de timp, de tipul de operaţie sau de medicul care o efectuează”, a mai spus fondatorul startup-ului Intelligent Locations.

Preţul plătit pentru aplicaţie oscilează între 50.000 de dolari şi 500.000 de dolari pe an, depinzând de dimensiunile spitalului, a precizat Bogdan Nedelcu.

Întrebat unde crede că va putea fi aplicată platforma în România luând în calul costurile, Ioan Iacob, CEO Qualitance, a explicat că pentru început sunt vizate spitalele private. „Ne vom adresa pentru început spitalelor private. Apoi, vom vedea. Potrivit statisticilor, în funcţie de anvergura spitalului, echipamente în valoare de peste 15 la sută din bugetul anual al unui spital se rătăceau în spital. Totodată, spitalele aveau dificultăţi în a le repera şi în a constata cât de des şi de eficient erau folosite. Prin acestă platformă sunt reduşi timpii de aşteptare pentru pacienţi până la intrarea în sala de operaţii, iar personalul medical va şti în orice clipă unde se află un echipament medical mobil”, a conchis Iacob.