Clienții ING România interacționează din ce în ce mai mult cu banca prin platformele sale digitale și fac tot mai des plăți cu cardul. Home’Bank a crescut semnificativ în 2017, raportând 830 000 de clienți activi care au accesat platforma de internet banking de 69,6 milioane de ori anul trecut, cu 64% mai mult decât în 2016. Numai în decembrie, numărul de logări a ajuns la aproape 8 milioane. 52% din totalul de clienți ING au folosit aplicația de mobil. Platforma Home’Bank a intermediat 22,3 milioane de tranzacții, cu 27% mai mult decât în 2016. Vânzările de produse prin platformă au fost cu 73% mai mari în 2017, comparativ cu 2016.

În 2017 au fost înregistrate peste 100 de milioane de tranzacții prin POS și în platformele de e-commerce, cu 48% mai mult decât în anul 2016 . Tranzacțiile contactless au crescut cu 140% anul trecut, de la 28 de milioane la 67,2 milioane tranzacții.

Două oferte de retail principale au atras atenția clienților în 2017: ING Card Complet și creditul digital de nevoi personale. Relansarea contului ING Card Complet în 2017 a dus la creșterea cu 25% a numărului de clienți până la 713.000 de clienți care încasează veniturile la ING. În septembrie s-a lansat cu succes creditul de nevoi personale disponibil în Home’Bank prin intermediul semnăturii electronice – în 3 luni de la lansare, 13% din totalul creditelor de nevoi personale au fost oferite online. 1 din 6 români a ales în 2017 un credit de nevoi personale sau ipotecar de la ING.

„Avem o cultura a inovației, iar scopul nostru este să le oferim clienților o experiență care să ne diferențieze. De aceea, ne reinventăm platformele astfel încât să devină o soluție adecvată nevoilor financiare ale clienților noștri, introducând – spre exemplu – creditul digital prin Home’Bank sau o platformă dedicată antreprenorilor, cum este ING Business”, spune CEO Michal Szczurek despre strategia ING Bank în România.

2017 a fost un an digital și pentru segmentul dedicat companiilor. ING România a inițiat și testat cu clienții ING Business, platforma digitală pentru antreprenori, și a lansat la finalul anului trecut primul card de credit instant dedicat IMM-urilor din portofoliul său.

 

2017 – an de creștere comercială accelerată 

Finalul anului 2017 a marcat o creștere comercială solidă pentru ING Bank România, care a avut venituri totale de 1,433 milioane lei, pe fondul creșterii continue a portofoliului de clienți activi care a ajuns la 1.141.000 de clienți. În 2017, ING Bank România s-a situat pe locul 6 în sistemul bancar românesc, după active. Profitul brut al companiei s-a ridicat la 584 de milioane de lei, iar profitul net la 493 milioane lei, în principal datorită unei dezvoltări echilibrate a portofoliului, unui profil de risc bine controlat și a creșterii numărului de clienți.

„Le propunem clienților noștri un model de banking diferit, care câștigă tot mai mult teren în România. În 2017 am fost, probabil, banca cu cea mai rapidă creștere organică. Le mulțumesc clienților și echipei ING pentru acest rezultat. Numărul clienților crește constant și, conform ultimului studiu Net Promoter Score, ocupăm primul loc în topul preferințelor lor. Sunt onorat să fim numărul 1 pentru clienții noștri din România”, completează CEO ING Bank România, Michal Szczurek.

ING a revenit pe piața românească de capital și s-a înscris ca participant în cadrul Bursei de Valori București la finalul anului trecut, din dorința de a diversifica oferta de produse și soluții de finanțare corporative dedicate clienților săi. In cadrul acestei strategii, ING a intrat și pe piața de finanțare a proiectelor imobiliare și urmărește selectiv oportunitățile din această industrie.