Toată partea de awareness din starea de urgență a avut beneficii mai târziu, iar pandemia – la început, un rollercoaster – le-a dat avânt celor de la Ideall.ro, companie aflată pe piață din 2009, când România se afla în mijlocul altei crize, cea economică, după cum a arătat, într-un interviu pentru MarketingManager.ro, Diana Zaheu, Digital Marketing Manager.

Dezvoltarea companiei a venit treptat: ”A fost de la început un e-commerce de electrocasnice și electronice, chiar dacă încrederea în cumpărăturile online era scăzută, la vremea aceea. Cătălin Florin Ciolpan a avut această viziune, împreună cu ceilalți doi asociați, el fiind și omul din spatele deciziilor importante. Afacerea este 100% românească, avem un depozit de 5.000 de metri pătrați, care se dublează, în perioada Black Friday, și flotă proprie, cu care reușim să livrăm, în aproape toată țara. Focusul nostru este pe electrocasnice mari și, pentru acest lucru, suntem cunoscuți în piață, însă ne dorim să creștem pe toate verticalele.”

Pandemia, oportunitate și provocare

”Perioada COVID a reprezentat atât o oportunitate, cât și o provocare pentru noi. Oportunitatea a fost dată de faptul că mulți clienți au trecut din offline în online, deci au preferat să își comande electrocasnicele și electronicele dintr-un e-commerce. Magazinele fizice au avut de pierdut, în timp ce online-ul a preluat clienții de acolo. Provocarea a fost să înțelegem imediat de ce au nevoie clienții. Ne-am adaptat și am comunicat singuranță, încredere, livrări rapide. Tot atunci, am extins și livrările cu personal propriu, în jumătate din țară, era ceva ce ne doream să facem și iar această perioadă delicată ne-a dat avânt”, a arătat Diana Zaheu.

Creștere în cifre, de la relaxarea restricțiilor

”Când mă uit în urmă, pot spune că a fost un rollercoaster, în special, prima perioadă, când, din cauza pesimismului cauzat de starea de urgență, lipsa unei siguranțe financiare, mulți români au început să își strângă banii și am înregistrat o scădere a vânzărilor. Am avut un shift de la electrocasnice mari la electrocasnice mici, ne-am luptat să găsim stocuri la mașini de pâine, aparate de tuns și bărbierit, termometre digitale și așa mai departe. Ne-am revenit, când s-au relaxat restricțiile și, de atunci, avem o creștere în cifre”, a mai explicat managerul.

Mixul dintre online și offline

„Deși majoritatea campaniilor sunt online, e nevoie să asigurăm un mix sănătos dintre online și offline și de aceea am început campanii pe radio în ultimii 2 ani. Ne dorim să intrăm mai mult pe offline și văd o oportunitate foarte bună pentru campanii la metrou, în trenuri, chiar dacă acum nu este cel mai bun moment, pentru că este aproape imposibil să treci neobservat în acest mediu, mai ales dacă ai și un mesaj bun, creativ.

Avem în plan mutarea focusului din zona de produse, reduceri, în zona de servicii și beneficii ale Ideall.ro. În ultima perioadă, ne-am concetrat puternic pe îmbunătățirea serviciilor pe care le oferim clienților. Am ascultat feedback-urile, iar rezultatele încep să se vadă și pe zona de marketing. Spre exemplu, decizia de extindere a livrării a fost luată tocmai pentru că oamenii își doresc livrarea electrocasnicelor în siguranță, deci produsele să nu ajungă lovite cum se întâmplă destul de frecvent. Noi oferim gratuit și serviciul de verificare colet la livrare, tocmai ca să prevenim cât mai multe dintre aceste situații. Înainte de Black Friday am reușit să extindem iar livrarea cu personal propriu și să acoperim 80% din teritoriul româniei. Nu mai zic că livrăm și până la ușă.”, a mai spus Diana.

Campanii de succes în 2020

„Anul acesta a mers foarte bine campania de Black Friday, am avut o creștere de aproape 20% față de anul trecut, pe o perioadă de 10 zile (luând în calcul cele 2 perioade de Black Friday și pe cea dintre ele). Cumva ne așteptam, însă situația este incertă în contextul actual de pandemie. Am extins mixul promoțional de Black Friday și pe lângă canalele pe care obișnuim să ne promovăm am avut și campanie de PR, video și radio.”, spune managerul Ideall.

„Altfel, cea mai interesantă perioadă, a fost cu siguranță cea a campaniilor adaptate situației cauzate de pandemie, când am avut ocazia să fim inventivi și să ieșim din zona de confort.”

Despre proiecte personale

Diana spune: „Pasiunile mele sunt pictura și protecția mediului. În ultima vreme am lucrat la un proiect, Orrojo prin care doresc să ajut la plantarea de copaci în zone afectate de pe glob. Sunt haine din bumbac organic, cu mesaje pentru iubitorii de natură și fiecare produs plantează 10 copaci. Sunt și voluntar și activist la un ONG de mediu de un an.”

Un sfat pentru comunitatea de marketing și business

„Cred foarte mult în creșterea organică a companiilor prin oferirea de produse și servicii de calitate. Este o provocare să asiguri ambele lucruri la un cost competitiv. De asemenea, tot mai multe business-uri ar trebui să aibă în vedere mutarea și pe zona de online, la momentul actual fiind cea mai sigură și cea care reușeste să facă față cu brio acestei perioade. Fie că am vrut sau nu, ne-a fost impusă o tehnologizare accelerată, iar acest lucru ne ajută să facem lucrurile să se întâmple. Văd online-ul ca un mediu rapid, eficient și cu costuri reduse, deci o oportunitate, nu doar pentru companii, cât și pentru instituțiile publice. Sfatul meu: automatizați tot ce se poate (fără a pierde componenta umană unde e necesar), îmbunătățiți continuu și rezultatele nu vor întârzia să apară.”, a concluzionat Diana Zaheu.