O analiză de Aida CHIVU, HR Director Up România

 

La fel cum ne întrebăm de multe ori în organizații ce să mai facem pentru oameni, la fel ne întrebăm și ce să mai facem cu oamenii pe care îi avem, astfel încât businessurile să funcționeze, să se dezvolte și să avem o perspectivă pe termen lung.

Punctul de plecare în orice business vizează 2 resurse vitale: resursele financiare și oamenii. Niciuna nu poate exista fără cealaltă. Dacă în urmp cu câțiva ani, resursa financiară era mereu cea mai importantă, astăzi, lucrurile stau foarte diferit de la o perioadă la alta. Astăzi, resursa umană este cea mai valoroasă resursă a unei organizații. De ce? Răspunsul este simplu: pentru că dincolo de partea financiară de la un moment dat contează foarte mult modalitatea pe care o alegem ca să contribuim la îmbunătățirea sau multiplicarea veniturilor și pentru aceasta, din nou, resursa umană reprezintă un factor esențial, dacă nu vital, într-o organizație. Este necesar să avem mereu în vedere că doar resursa umană poate să genereze resursa financiară în cadrul unui business. Cele 2 aspecte sunt într-o conexiune foarte strânsă. În special în ultimii ani, presiunea se mută pe departamentele de HR, pe manageri și pe liderii companiilor, care caută constant soluții legate de modul cum pot îmbunătăți competențele unor oameni, pe de o parte, dar și pe cine se poza baza concret pentru continuitatea businessului. Oamenii, la rândul lor, își doresc să nu mai fie priviți doar ca o resursă sau un instrument pentru compania unde lucrează. Ei își înțeleg rolurile, dar au nevoie de mai mult de atât.

Mai mult ca oricând, există o serie de întrebări care apar, cum ar fi: Ce facem și cum gestionăm emoționalul și raționalul într-o organizație? Ce le oferim oamenilor noștri, astfel încât ei să rămână motivați și implicați pe termen mediu și lung?  Beneficiile sunt astăzi elementul central care a devenit mai mult decât un trend, în sensul că acestea continuă să crească în zona de interes a angajaților. Oamenii înțeleg rațional că este dificil în vremurile actuale pentru un angajator să ajusteze permanent salariile. Pe de altă parte, își doresc să se țină cont de nevoile lor și, ca alternativă, să obțină beneficii.

La Up România, observăm, ascultăm cu mare atenție și ținem cont de nevoile oamenilor noștri, de ceea ce îi ține pe ei implicați. Facem demersuri ca să rămânem conectați la universul lor. Astfel, am creat o platformă de beneficii în care oamenii să găsească ceea ce le place și ce li se potrivește. Și nu doar lor, cât și familiilor sau celor apropiați. Up MultiBeneficii este acel instrument care ne permite să avem o abordare flexibilă și de câștig-câștig pentru părțile implicate. Putem să mergem către angajații noștri și să le arătăm că ne pasă cu adevărat. Pentru că le oferim libertatea de a alege în funcție de criterii legate de vârstă, priorități, preferințe, nu ceea ce considerăm noi că le este necesar. Pentru că oamenii sunt diferiți și au nevoi diferite. Avantajul principal constă în faptul că fiecare angajat face ce dorește cu bugetul alocat de companie și, mai mult decât atât, i se oferă și cadrul în care poate alege.

Într-o lume care migrează spre digital cu o viteză uimitoare și în care oamenii sunt factorul central și vital al unei organizații este important să continuăm să ne îmbunătățim în permanență. Schimbarea se întâmplă și este foarte bine că se întâmplă. Important este să avem capacitatea de a anticipa, de a găsi soluții pentru a menține un business sănătos și în care oamenii să se simtă susținuți. Colaborarea, conlucrarea, accentul pe impact și nu pe rol sunt aspecte care consolidează o echipă pe termen lung.

Iar noi, cei din Up România, credem cu tărie că focusul ar trebui menținut pe oameni, pentru a le fi ,,mai bine, în fiecare zi’’.