Conferința „reTAG – a retail, FMCG & e-commerce conference for the modern world”, organizată de BusinessMark la București pe 29 septembrie, a prilejuit un panel la care au participat: Mihai Pătrașcu (evoMAG.ro), Mircea Varga (Safetech Innovations & Perla Harghitei), Delia Dinu (Sezamo), Eduard Alexianu (Merlin’s Beverages), Teodora Mărăcineanu (Electrolux România) și Cosmin Stan (Coca-Cola HBC România), Alin Vlad (Otter).
Clienții sunt foarte atenți la prețuri, a precizat Delia Dinu, Chief Operations Officer, Sezamo. „Faptul că nu mai petrec atât de mult timp mâncând în oraș îi face să cumpere produse pe care altfel nu le-ar fi cumpărat. Vor să încerce experiențe de restaurant la ei acasă. Pentru online-ul de food, este foarte complicat să conturezi experiențe, însă ne putem imagina experiențe fantastice în bucătărie cu produsele noastre. Toată lumea dorește rapiditate în livrări, se vorbește despre next day delivery, dar noi cred că am dus acest lucru la un alt nivel, pentru că livrăm în 3 ore. Pentru asta, ai nevoie de o logistică destul de avansată și de investiții foarte mari. Pentru a avea un ROI, trebuie să ai un potențial fantastic, care este oferit de orașele mari. Luăm în calcul ca, pe termen lung, să avem o dezvoltare și în alte orașe”, a explicat Delia Dinu.
„În perioada inflaționistă, comerțul online a câștigat întotdeauna, pentru că are un mare avantaj: transparența prețului. Asta nu înseamnă că brandul nu este foarte important. Contează extrem de mult și calitatea serviciilor – noi avem un coș destul de mare, undeva la 1000 RON, ceea ce are un impact semnificativ dacă pierzi un client. Totodată, în online clienții își spun oful foarte rapid și este important să acordăm atenție la nivelul de satisfacție a clienților. Pentru noi, marketplace-urile reprezintă o formă de a te duce pe piețe externe. Anul acesta am intrat pe două noi piețe, dar ca strategie, noi ne-am dus pe toate marketplace-urile din România. E mult mai ușor pentru orice antreprenor să se ducă pe piețele externe”, a continuat Mihai Pătrașcu, Chief Executive Officer, evoMAG.ro.
Printre elementele ce au dus la o precauție a clienților, anul trecut, s-au remarcat războiul și creșterea prețurilor, a spus, la rândul său, Teodora Mărăcineanu, Marketing Director, Electrolux Romania. „A încetinit achiziția de produse noi, iar acest trend se menține și anul acesta. Nu știm ce va urma; este o perioadă incertă, însă este clar că trebuie să rămânem orientați spre nevoile consumatorilor și cum le putem adresa într-un mod cât mai eficient, pentru a răzbate în acest context dificil actual. România rămâne, în continuare, o piață interesantă și avem o performanță relativ bună comparativ cu țările din jur. Perspectivele sunt bune, chiar dacă avem un trend negativ la nivel european și global, însă ca perspective pentru anii viitori suntem optimiști.”
reTAG este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro, Administratie.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.