“Urmărind companiile românești, ne dăm seama că din ce în ce mai multe au început să integreze tehnologia în procesele lor, iar acest lucru ne impulsionează și pe noi să încercăm să ne depășim limitele și să le punem la dispoziție clienților și partenerilor noștri soluții cât mai variate și mai eficiente. Consider că tehnologia va deveni indispensabilă, iar companiile trebuie să înceapă rapid să se alinieze noilor tendințe de piață, întrucât timpul se comprimă, prioritățile se schimbă constant în viața cotidiană iar clienții își doresc să beneficieze de soluții cât mai facile, eficiente și mai rapide”, spune Daniela Dragnea, Director General Adjunct Mogo România, într-un interviu acordat portalului GlobalManager.ro.
Potrivit acesteia, la Mogo, utilizarea tehnologiei în procese înseamnă eficientizarea acestora, deci un timp mai mic de așteptare pentru obținerea unui credit, spre exemplu.
“Astfel, le punem la dispoziție clienților noștri o soluție prin care își pot cumpăra un autovehicul chiar în ziua în care îl aleg, chiar și în cazul în care nu dispun de toate fondurile necesare. Observăm o deschidere a clienților tot mai accentuată față de adoptarea proceselor digitale. De când am implementat această soluție avem un număr în creștere de cereri depuse online, motiv pentru care ne-am și aliniat oferta pentru a le răspunde cât mai rapid nevoilor de creditare”.
“Tehnologia ne ajută să eficientizăm semnificativ procesul de decizie și de acordare a unui credit”
Interlocutoarea noastră subliniază că dezvoltările tehnologice au influențat semnificativ modul în care companiile din orice domeniu își desfășoară activitatea, iar domeniul financiar în mod cert nu face excepție.
“Au apărut în piață tot mai multe fintech-uri care combină cele două elemente – tehnologia și domeniul financiar, și ne bucură că facem și noi parte din această mișcare spre digitalizare a industriei. În domeniul financiar și în special în cel al creditării, tehnologia ne ajută să eficientizăm semnificativ procesul de decizie și de acordare a unui credit. De exemplu, urmând un proces de creditare care începe de la dealer, prin platforma dedicată, în care toate documentele ajung direct în sistemul nostru și sunt analizate automat, putem oferi creditul și posibilitatea de a achiziționa vehiculul în numai câteva ore. Fără aceste automatizări, procesul de creditare ar fi putut dura chiar și câteva zile, ceea ce ar fi reprezentat o problemă pentru cei care au nevoie rapid de o mașină”.
Potrivit Danielei Dragnea, pentru alte companii din domeniul financiar, tehnologia vine ca o completare a serviciilor și posibilitatea de a oferi soluții cât mai rapide cu putință.
“Dorim să implementăm și mai multe soluții digitale, prin care să asigurăm automatizarea proceselor interne”
Am întrebat-o pe Daniela Dragnea cât de importantă este tehnologia în procesele curente din cadrul Mogo România și cum contribuie tehnologia în automatizarea operațiunilor.
“Tehnologia este foarte importantă pentru noi întrucât stă la baza tuturor proceselor și operațiunilor companiei. De-a lungul timpului, am implementat o multitudine de soluții digitale prin care să ușurăm procesul de creditare, atât pentru clienți și parteneri, cât și pentru angajații noștri. Am început prin implementarea soluției de cerere digitală a creditului, prin care clienții aveau posibilitatea să intre direct pe site-ul nostru, să ne analizeze oferta și să solicite un credit pentru achiziționarea autovehiculelor second hand”.
Daniela Dragnea spune că, pe măsură ce compania a evoluat și a început să înțeleagă și mai mult importanța tehnologiei, Mogo a fost prima companie din segmentul finanțărilor auto care a implementat opțiunea de semnătură digitală, pentru a eficientiza și mai mult procesul de aplicare. Introducerea acestei soluții nu a facilitat doar îmbunătățirea experienței clienților, ci a eficientizat procesele interne prin faptul că informațiile clienților se transmit automat în sistemul Mogo, eliminând birocrația și reducând semnificativ timpul de analiză pentru decizia de creditare.
“Un alt pas important în strategia noastră l-a reprezentat introducerea unui modul special pentru dealerii auto, o interfață digitală prin care partenerii noștri pot încărca direct cererile de creditare ale clienților și documentele pentru finanțare. În acest mod, pe lângă eficientizarea procesului de creditare, eficientizăm și operațiunile dealerilor noștri parteneri, prin faptul că pot utiliza această platformă pentru a centraliza toate informațiile referitoare la dosarele de creditare și pot afla statusul aplicațiilor. Astfel, ne dorim să asigurăm un proces cât mai transparent și securizat pentru toate părțile implicate”.
Pentru anul acesta, unul dintre obiectivele principale ale companiei a fost lărgirea parteneriatelor și a modalităților prin care clienții pot efectua plata creditelor. “Am considerat că tehnologia nu trebuie să lipsească nici din acest proces, motiv pentru care am încheiat un parteneriat cu integratorul de plăți PayU, prin care clienții pot activa opțiunea de plată recurentă, scutind astfel timpul petrecut pentru realizarea acestui proces. În continuare dorim să implementăm și mai multe soluții digitale prin care să asigurăm automatizarea proceselor interne, astfel încât să putem aloca mai mult timp și resurse în relația cu clienții. Dorim să ne concentrăm mai mult asupra nevoilor acestora, astfel încât să beneficieze de servicii cât mai personalizate”, explică Daniela Dragnea.
A fost integrată tehnologia PayU, prin care clienții pot activa opțiunea de plată recurentă
Aceasta adaugă că obiectivele Mogo pentru anul acesta s-au axat pe creștere și pe digitalizarea proceselor și a operațiunilor interne. În acest context, se lucrează constant la extinderea parteneriatelor cu dealerii auto, dar și la integrarea noilor canale de plată pentru clienți. Până acum a fost integrată tehnologia PayU, prin care clienții pot activa opțiunea de plată recurentă, însă planurile prevăd să le fie puse cliențilori la dispoziție soluții cât mai variate.
“De asemenea, suntem în proces digitalizare a operațiunilor curente. Prin implementarea noilor tehnologii, estimăm o reducere a timpului de decizie pentru creditare cu până la 50%, precum și majorarea numărului de aplicații cu până la 30%. Astfel, dorim să implementăm un proces de creditare rapid, în care clienții noștri beneficiază de o calitate sporită a serviciilor”, conchide Daniela Dragnea.