În contextul actual, oamenii au nevoie de stabilitate și siguranță dar, în același timp, vor să simtă că sunt apreciați pentru munca pe care o depun, a explicat Daniel Adumitrachioaiei, Director Resurse Umane, TeraPlast Grup, în cadrul conferinței HR Vibes Oradea, de pe 7 octombrie.

Pandemia a adus o schimbare foarte importantă în cultura organizațională TeraPlast. Noi am început să ne dăm seama că suntem toți în aceeași oală, am înțeles că putem lucra mai bine ca echipe. Nevoia de siguranță exista și înainte, dar nu se punea un accent pe ea – nu doar siguranța fizică, ci și a locului de muncă, având în vedere contextul în care ne aflăm. Noi am observat că există o nevoie de apartenență în TeraPlast, dar și o nevoie de recunoaștere care înainte nu exista. Pentru mine, a fost o oarecare surpriză – chiar și pentru cei din producție a devenit important să fie apreciați că au vechime, că au experiență, că își pot împărtăși cunoștințele. Ei simt nevoia să se vadă că și ei pun umărul ca fabrica să meargă înainte și să se dezvolte”.

„Pe de altă parte, eu cred că și ce s-a întâmplat cu echipa de HR e interesant – având în vedere că nevoile s-au schimbat, și echipa de HR trebuie să se adapteze. Niciodată un departament de HR nu va putea schimba organizația în totalitate. Da, e nevoie de noi să influențăm, să susținem cauzele, însă nu putem fi doar noi agentul schimbării. Cred, eu, că aici am învățat noi, ca departament de HR, să facem mai mult: să aducem argumente raționale, să facem prezentări mai bune. Suntem unul din departamentele care pot aduce bani în companie, prin faptul că îmbunătățim condițiile de lucru, specializăm oameni, recrutăm oameni buni. Cred și că aducem binele în companie”, a punctat Daniel Adumitrachioaiei.

În același timp, angajații vor să simtă că departamentul de HR le este un partener de dialog și un facilitator în rezolvarea problemelor pe care aceștia le întâmpină la locul de muncă, a completat Daciana Trifa, HR Manager, SMA Metalltechnik RO.

Marea nevoie a forței de muncă, a colegilor și a celor care vin în companiile noastre este de a comunica, de a exista deschidere. Oamenii din producție știu deja beneficiile din alte firme și atunci ei vin, cer anumite beneficii, impun anumite reguli. Între companiile de producție există o competiție și angajații fluctuează. Așteptarea angajaților este să simtă o siguranță, iar asta se reflectă în măsurile pe care le iei când ai probleme, cum le comunici. Pe partea de personal direct productiv, fluctuația este foarte mare. Ceea ce am încercat să facem pentru a-l atrage și păstra în companie este un sistem de career path, deși nu ai unde să te miști atât de mult într-o organizație de 200 de oameni, dar există niveluri prin care putem oferi șansa de a evolua. Folosim și Facebook pentru a atrage oameni în recrutare, pentru personalul direct productiv”.

„Așteptările sunt foarte mari în ceea ce privește apropierea față de oameni, comunicarea și consilierea. Oamenii vin, de multe ori, la HR pentru consiliere, pentru probleme ce nu țin neapărat de noi. Au nevoie să găsească în tine un partener în soluționarea problemelor lui în companie. Se simte nevoia și este foarte apreciat acest lucru, așa cum s-a văzut dintr-un survey realizat recent. Oamenii simt că HR-ul vorbește cu ei, îi ascultă”, a conchis Daciana Trifa.

Pe 7 octombrie 2022, BusinessMark a organizat prima ediție HR Vibes ce a avut loc la Oradea, eveniment dedicat specialiștilor de resurse umane locali. Au participat ca speakeri 17 profesioniști din companii naționale și internaționale, alături de care s-au dezbătut principalele provocări cu care se confruntă departamentele de resurse umane și organizațiile și cum putem atrage și păstra angajații în companie. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.

HR Vibes Oradea este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.