Compania de suplimente nutritive Dacia Plant a înregistrat, în 2015, o creştere a cifrei de afaceri de 24% faţă de anul precedent, una dintre deciziile strategice luate de conducere fiind trecerea de la un sistem de management antreprenorial la manageri cu experienţă pentru departamentele cheie ale companiei.
‘În strategia noastră de dezvoltare, specialiştii vor deţine un rol cheie. Am atins un prag de dezvoltare care impune un management performant, proceduri riguroase, un sistem eficient de control şi, nu în ultimul rând, planificare strategică, care pot fi generate doar de persoane cu experienţă şi cunoştinţe solide în domeniul în care activează. O astfel de abordare va face diferenţa între o dezvoltare sănătoasă pe termen lung şi abordarea oportunistă, orientată doar spre rezultatele imediate’, a declarat Cosmina Oprea, director general Dacia Plant.
Revizuirea strategiei de vânzări şi distribuţie a dus la creşterea prezenţei produselor Dacia Plant în farmacii şi supermarketuri, pe lângă canalul deja consacrat al magazinelor naturiste. Prezenţa în farmaciile independente la nivel naţional s-a îmbunătăţit vizibil în urma demarării colaborării cu Farmexpert, unul dintre cei mai importanţi distribuitori de medicamente şi parafarmaceutice, cu o experienţă incontestabilă şi o abordare inovatoare a acestei pieţe.
‘Departamentul de marketing a implementat, la rândul său, o serie de decizii strategice, regândind direcţiile de comunicare şi schimbări la nivel de portofoliu. Portofoliul companiei a fost completat de categoria produselor alimentare bazată în principal pe sucuri 100% naturale, fără zahăr şi fără conservanţi. În a ultimul trimestru a anului a fost relansat site-ul companiei, daciaplant.ro, regândit pentru o utilizare mai uşoară şi acces facil de pe dispozitivele mobile. Site-ul are acum un design nou, mai plăcut şi permite plata cu cardul’, se spune în comunicatul companiei.
Compania estimează că piaţa de suplimente va continua să crească şi în anul 2016, datorită interesului din ce în ce mai mare pentru folosirea suplimentelor nutritive, interes manifestat în ultimii ani de consumatori tot mai tineri.
‘Concurenţa pe această piaţă se va intensifica, iar câştigători vor fi cei care vor reuşi să îşi respecte promisiunile făcute consumatorilor. Este momentul maturizării şi consolidării modului în care companiile româneşti înţeleg să îşi promoveze şi distribuie produsele. Diferenţa o va face investiţia în branduri, inovaţia, brandingul şi creativitatea. Loializarea consumatorului se va face doar prin produse de calitate care au în spate o strategie bine definită de promovare şi distribuţie’, a afirmat Carmen Dincă, director marketing Dacia Plant.
Dacia Plant este compania românească cu produse naturale inspirate din reţetele tradiţionale (româneşti şi dacice). În fabrica de la Bod-Braşov, sunt produse peste 250 de tipuri de comprimate, tincturi, pulberi şi siropuri bazate pe plante atent selecţionate şi extracte standardizate.AGERPRES