Cum şi-au împărţit harta României companiile de avioane low-cost

Trei companii low-cost domină piaţa din România, iar ceilalţi operatori prezenţi se concentrează doar pe una sau două rute. Cel mai nou pariu al unei companii este cel al Ryanair, care în aproape doi ani a pus pe harta destinaţiilor trei aeroporturi din România.

România este a doua cea mai mare piaţă din regiune şi a înregistrat cea mai mare creştere a capacităţii luna trecută, arată cele mai recente date ale OAG, furnizor de informaţii şi soluţii cu privire la industria aviatică. Unul dintre factorii care a dus la această creştere este introducerea de noi rute şi creşterea capacităţii pe cele deja existente, măsuri luate în special de companiile low-cost. Iar creşterea numărului de rute şi a frecvenţelor a dus la majorarea cotei de piaţă. Spre exemplu, dacă în februarie 2010 companiile low-cost aveau o cotă de piaţă de 34% din totalul de locuri alocate pe piaţa locală, în februarie anul acesta, această cotă a ajuns la 52%.

Astfel, operatorii aerieni prezenţi pe piaţa românească au adăugat 55.000 de noi locuri, comparativ luna februarie din 2015. Profilul de creştere este similar cu cel al Poloniei, cu creşteri puternice atât din partea Wizz Air (5.000 de noi locuri), cât şi din partea Ryanair (28.000 de noi locuri).

Citiți articolul integral pe economica.net